הרבנית חגית שירה

"הרבנית, קשה לי להיות מלכה!"

סעי, קחי לך אור, שמחה, מזל, ברכה. הכל יורד עכשיו בשפע, אבל אנחנו לפעמים נתקעות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"הרבנית", אומרות לי נשים לא אחת (תרתי משמע), "קשה לי להיות מלכה!".

התקשרו מהבנק, המינוס חוגג, הבעל מעצבן, הילד עושה בעיות, אני השמנתי, אני נראית על הפנים, אני מרגישה רע, רע, רע.

אחותי, הפילי את הפור, וקדימה – העלי בגורל שמחה! זה כאן.

אדר, פורים והלאה... ניסן, וואו, כל אלה הם שביל מואר, סעי בו.

תשמעי (תקראי) סיפור: בימים שאחרי שמחת תורה יצא דוד מביתו שבאופקים לעבודה. בדרך, אשתו התקשרה אליו מבוהלת: "דוד, תיזהר, עכשיו הודיעו שיש עוד מחבלים מסתובבים באזור...". דוד נבהל כהוגן. הוא עשה פרסה ונסע בדרך עוקפת. זה בטוח יותר, כך קיווה. הוא נסע במהירות, והנה לפתע הוא ראה טנדר לבן. הוא נתן גז ועקף אותו במהירות... תוך כדי עקיפה דוד הסתכל לטנדר, ומה הוא ראה? איש עם כיפה ישן בשלווה... דוד עשה רוורס. זה יהודי, צריך להזהיר אותו שיש עוד מחבלים באזור. דוד יצא במהירות מהרכב שלו, ובטוב לב דפק על השמשה של הטנדר. "אחי, אני מציע לך לזוז מפה", הוא צעק, ולא האמין למראה עיניו: האיש הישן התעורר במהירות הבזק, שלף אקדח, פתח את הדלת וצעק: "אללה הוא אכבר" – זה היה מחבל! הוא שם לדוד סמרטוטים בפה, קשר לו את הידיים וזרק אותו לבגאז'... דוד הכפות אמר שמע ישראל, נפרד בלבו מעליזה, אשתו המסורה, הרים עיניים לשמיים והתפלל. הוא שכב בבגאז' מקופל וכאוב, ולפתע... סירנה – ישתבח שמו! קרב יריות קצר, וחיילים הוציאו אותו מהבגאז', התירו את החבלים, הוציאו לו את הסמרטוטים – ברוך מחיה המתים!

וואו, איזה סיפור... אחותי, היו כאן שני ניסים בסיפור הזה – הנס הראשון, שהצבא הגיע. והנס השני – שהסיפור הזה לא היה ולא נברא... שמעתי את הרעיון הזה מהרב אברהם מרדכי מלאך, והוא אמר דבר נפלא – שככה אנחנו בחיים. השביל פתוח, המחבל ישן, אז תיסע! מה אתה עוצר? אתה רואה שזה טנדר לבן... סע!

כמה פעמים בחיים השביל פתוח, והשם אומר לך: סעי, בתי... ובמיוחד בימים כאלה גדולים... סעי, קחי לך אור, שמחה, מזל, ברכה. הכל יורד עכשיו בשפע, אבל אנחנו לפעמים נתקעות – עם ה"מחבלים" - "שועלים קטנים מחבלים כרמים", כך כתוב בשיר השירים. עם ישראל משול לכרם ענבים משובח. יש הרבה שועלים מסביב, הם רוצים להיכנס... אל תתני להם, המשיכי. הם תמיד יעמדו חונים בצידי השביל, מוכנים ומזומנים לפגוע, להרוס כל חלקה טובה, אבל מי שתמשיך קדימה על השביל המואר, המלא מזל הזה, המבורך הזה – תנצח. פורים שמח, ונסיעה טובה!

תגיות:פוריםהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה