חדשות בארץ

אלוף משנה במשמרות המהפכה חוסל בסוריה, ישראל תקפה לראשונה בצפון לבנון

האופוזיציה הסורית דיווחה על 15 הרוגים בתקיפה באזור דיר א-זור ובאל-בוכמאל. הקצין הבכיר של משמרות המהפכה שימש יועץ התקשורת של הצבא הסורי וחיזבאללה. בלבנון תקף צה"ל מאות קילומטרים משטח ישראל, באזור אל הרמל

תקיפה בלבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)תקיפה בלבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון האופוזיציה הפועל בלונדון, עדכן בצהריים (שלישי) כי בתקיפה אווירית שבוצעה בסוריה, באזורים דיר א-זור ובאל-בוכמאל, חוסל בהרוז ואחדי, שהיה אחראי על מרכז תקשורת המסייע לצבא סוריה ולחיזבאללה, איש משמרות המהפכה האיראניים בדרגת אלוף משנה.

בתקיפות, המיוחסות לישראל, נהרגו 14 בני אדם נוספים, 12 מהם אנשי משמרות המהפכה. הקצין האיראני חוסל בחווה באל-מיאדין, סמוך לאל-בוכמאל, שם שוכנות מפקדות של המיליציות הפרו איראניות. בתקיפות נפצעו 34 בני אדם, 24 מהם איראנים חברי משמרות המהפכה. האזור הותקף שעות אחרי שמטוס תובלה איראני נחת בנמל התעופה בדיר א-זור, עם אנשי משמרות המהפכה וציוד לוגיסטי. לטענת המרכז הסורי, המטוס הגיע מדמשק והיה עמוס בציוד תקשורת ומצלמות.

ב-ynet דווח כי גורמי ביטחון ישראלים אישרו כי חיל האוויר תקף הלילה "יעדים משמעותיים" של משמרות המהפכה במזרח סוריה, ששימשו להברחות אמצעי לחימה לתוך ישראל. היעדים היו בתוך בסיסים של הצבא הסורי והופעלו על ידי ג'ואד עאפרי, ראש היחידה האיראנית בכוח קודס שפועלת להברחות אמל"ח לגורמי טרור בישראל ואחראית על הכוחות האיראניים בסוריה.

לראשונה: תקיפה בלבנון, מאות קילומטרים משטח ישראל

מאז תחילת המלחמה, עם דגש על החודש האחרון, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר פעמים בלבנון באזור בעל בכ, כמאתיים קילומטרים ממטולה. החיזבאללה מחזיק שם את אתרי התחמושת ומחסני הטילים ארוכי הטווח.

היום, כך אישר צה"ל, הותקף לראשונה יעד חדש, מאות קילומטרים בעומק צפון מזרח לבנון. היעד שהותקף שוכן באזור אל-הרמל, צפונית לבעל בכ, כ-15 קילומטרים מגבול לבנון-סוריה. מדובר ביעד המרוחק ביותר שישראל תקפה במדינה מפרוץ המלחמה. התקיפה כוונה אל משאית שהובילה ציוד לחיזבאללה.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלתקיפה בלבנוןחיסול ממוקד בסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה