חדשות בעולם

משטרת הגבולות הבריטית לניצולים מהטבח: "שלא תעשו פה מה שאתם עושים בעזה"

משרד הפנים הבריטי הורה לפתוח בחקירה נגד עובדים בנמל התעופה במנצ'סטר בעקבות תלונה של ניצולים, שנתקלו ביחס משפיל כשהגיעו למדינה. חברי פרלמנט נגד ה-BBC: "סיקור אנטי ישראלי ואנטישמי"

את הזיכרון ברעים (צילום: Edi Israel/Flash90)את הזיכרון ברעים (צילום: Edi Israel/Flash90)
אא

יחס משפיל לניצולים מהטבח שהגיעו לבקר בבריטניה. משרד הפנים הבריטי הורה היום (שלישי) לפתוח בחקירה נגד עובדים במשטרת הגבולות בנמל התעופה במנצ'סטר. זאת, בעקבות תלונה של שני ניצולי הטבח במסיבה ברעים.

השניים סיפרו כי הגיעו לעיר על מנת להרצות ולספר את סיפורם באירועים של הקהילה היהודית בעיר. השניים עוכבו לחקירה שנמשכה כמעט שעתיים, ואחד מבקרי הגבול אמר להם "צריכים לוודא שאתם לא הולכים לעשות כאן מה שאתם עושים בעזה".

שר הפנים הבריטי, ג'יימס קלברלי, הודיע כי הוא הורה על חקירת הטענות: "אנחנו חוקרים את זה. לא נסבול אנטישמיות או כל צורה של אפליה. אירוע זה יטופל בהתאם לנהלים המשמעתיים שלנו".

חברים בפרלמנט הבריטי: "הסיקור של ה-BBC מלבה אנטישמיות"

חברים בפרלמנט הבריטי דרשו לפתוח בחקירה נגד הנהלת תאגיד השידור, ה-BBC, בעקבות מה שהם מכנים "סיקור בעל הטיה אנטי-ישראלית והסתה אנטישמית". עיתון הדיילי מייל דיווח כי תאגיד השידור הבריטי פרסם ב-12 למרץ דיווח על פיו חובשים ורופאים עזתיים טענו שעברו עינוים על ידי כוחות ישראליים.

מניתוח ממצאים שנעשה בעיתון נמצא כי שש העדויות שנמסרו מטעם אותם הרופאים העזתים נשמעו שוב ושוב בתצורות ובניסוחים דומים ברשתות החברתיות בעבר, מה שמאמת אותם כתומכי חמאס נלהבים.

אחת העדויות, של ד"ר אמירה אל-אסולי, רופאה בבית חולים נאסר בחאן יונס, העלתה פוסט בעבר וכתבה בו: "אלוהים, הגן על לוחמי הג'יהאד שלנו. הרוג את היהודים". רופא אחר, חתאם רבא, שיבח מחבל שפוצץ ב-1978 אוטובוס ובו 38 אזרחים ישראליים, מתוכם 13 ילדים, וכינה אותו 'שהיד' ו-'קדוש'. רופא נוסף, אחמד אבו סבחה, דיווח שישראלים שברו את ידו, לאחר שב-2021 פרסם סרטון פרו-חמאס שקרא לנקמה ב"יהודים שחיללו את ירושלים".) עוד נמצא כי שני עיתונאים שעבדו מטעם הרשת סימנו 'לייק' לפוסטים שתמכו וחגגו את ההתקפות בישראל.

אנדרו פרסי, חבר בפרלמנט, מסר: "נראה שה-BBC לא מסוגל להעריך שחמאס ורשת הטרור שלהם חדרו לכל היבט בחיי עזה, אפילו למורים ולאנשי רפואה, שחלקם סייעו בהתקפות השבעה באוקטובר ובלקיחת בני ערובה. חייבת להיות חקירה מלאה של כישלון ה-BBC. הסיקור שלהם מלבה שנאה".

יש לציין כי בשבוע שעבר נחקר מנכ"ל ה-BBC, טים דיווי, על ידי הוועדה הנבחרת לתרבות על תפיסת ההטיה בסיקור ה-BBC. כשביקשו מטעם עיתון The Daily Mail מששת העדים להגיב על ממצאיהם, לא נמסרה אף תגובה.

מטעם דובר ה-BBC נמסר: "אנחנו עומדים מאחורי העיתונות שלנו. סיפקנו מספר תיאורים ממקור ראשון, ציינו מקורות עצמאיים, שיתפנו ראיות ויזואליות, תוך עבודה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של עיתונאות".

תגיות:BBCהטבח ברעיםנמל התעופה במנצ'סטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה