ונשמרתם

רופאים מצאו ביצים מקננות במוח של אדם, ולא תאמינו מה הסיבה לזה

עוד סיבה לברך על כך שאנחנו יהודים שמקפידים על אכילת מזון כשר: רופאים מצאו ביצים מקננות במוח של אדם שאכל מאכל לא כשר

אא

רופאים מצאו ביצים טפילות שמקננות במוחו של אדם, ולאחר שתשמעו איך הן הגיעו לשם - גם אתם תזדעזעו (וכן, גם תחשבו על הזכות שנפלה בחלקכם שלא להכניס אוכל שאינו כשר אל פיכם).

הכל התחיל כאשר גבר בן 52 מפלורידה, ניגש לבית החולים המקומי כדי שיבדקו מדוע הוא סובל ממיגרנות קשות במשך שבועות. האיש, שהעדיף להישאר בעילום שם, סיפר בראיון עמו כי "לפני כן, היו לי כאבי ראש פה ושם, אבל לא ככה. סבלתי ממיגרנות בצד אחד של הראש, וזה שיגע אותי. לא הבנתי מה יש לי".

לאחר שהריצו בדיקת CT על מוחו, הרופאים גילו כעין מסה בצד אחד של הראש. "זה גרם לנו להאמין שיש לו ציסטות נוירולוגיות מולדות, שהן שקים מלאים בנוזלים, אבל לא גידולים", אמר אחד הרופאים שטיפלו בו. 

אלא שכשנשלח האדם לבדיקת MRI התגלה הממצא ההזוי: התוצאות הראו כי הוא סובל מזחלי תולעים, שהביצים שלהן עדיין מקננות במוחו. בעברית נקראת המחלה הזו בשם נוירוציסטיצרקוס (תוכלו לקרוא אודות הטפיל האופייני והתסמינים שלו בויקירפואה).

על פי המרכז לבקרה ומניעת מחלות (CDC) השקים הללו מכילים למעשה את הביצים של תולעת שמגיעה, לא פחות ולא יותר - מבשר חזיר חי. "אנשים שאוכלים בשר חזיר לא מבושל נוטים לפתח יותר את המחלה הזיהומית הזו, ולהידבק יותר בתולעי סרט במעי. ברגע שהביצים נמצאות בתוך הגוף, הן בוקעות והופכות לזחלים, שעוברים אל המוח".

האיש הכחיש שאכל אוכל נא או ביקר לאחרונה במסעדות רחוב שמגישות אוכל כזה, אך הודה כי הוא נוהג לאכול קותלי חזיר מבושלים קלות, במשך רוב חייו. 

במחקר שנעשה על הקשר בין בשר חזיר לבין פיתוח טפילים שונים בגוף נמצא כי בין אם אוכלים בשר חזיר מבושל ובין אם אוכלים בשר חזיר נא - אכילת שניהם מביאה לטפילים בשם טניאזיס וציסטיקרקוזיס. 

למה אסור לאכול חזיר ופירות ים? צפו כאן בהרצאה המדהימה של הרב זמיר כהן:

עוד כתבות בנושא:

האם חזיר טמא יותר מחיות אחרות, ומה הסיבה שהיהדות אסרה על אכילת בעלי חיים מסוימים דווקא? קראו כאן את תשובתו המחכימה של הרב דניאל בלס

***

כיצד מאכלים יכולים להשפיע על הפנימיות? מה הקשר בין אוכל לבריאות הנפש? הרב ירון אשכנזי בהרצאה מקיפה על כשרות המאכלים

 

תגיות:רופאיםביציםהזויקותלי חזיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה