חדשות בארץ

ישראל חוששת מהברחת חטופים לסיני, חמאס דחה את ההצעה לביצוע עסקה

מבוי סתום במשא ומתן לאחר שארגון הטרור הודיע כי הוא מתעקש על סיום המלחמה כתנאי לביצוע עסקה. לשכת ראש הממשלה: "עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן". ישראל העבירה מסר למצרים: איטמו את הגבול עם עזה, חשש להברחת חטופים

  • ט"ז אדר ב' התשפ"ד
תפילה לשלום החטופים במירון (צילום: David Cohen/Flash90)תפילה לשלום החטופים במירון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

התקשורת המצרית דיווחה היום (שלישי) כי ישראל העבירה מסר למצרים, לפיו יש צורך דחוף להגביר את הפיקוח על הגבול בין מצרים לעזה. החשש: בריחתם של בכירי חמאס או הברחת חטופים ישראלים שנמצאים ברצועה.

המסר הועבר לאור העובדה שחמאס דחה הלילה את ההצעה שהוגשה לו על ידי האמריקנים, לשחרור חטופים ישראלים תמורת מאות אסירים פלסטינים. כמו כן, ההערכה היא כי חמאס מתכונן לאפשרות שישראל תתקוף בעתיד הקרוב ברפיח.

ארגון הטרור הגיש את תשובתו למתווכים הקטארים, וציין כי "נתניהו וממשלתו הקיצונית נושאים באחריות המלאה לסיכול כל מאמצי המשא ומתן ולמניעת השגת הסכם עד כה". חמאס הודיע כי הוא מתעקש על סיום מיידי של המלחמה ונסיגה מלאה של צה"ל משטחי הרצועה. בעקבות הודעת החמאס עזבה המשלחת הישראלית את קטאר.

כזכור, האמריקנים, בניסיון לקדם עסקה לשחרור חטופים והפסקת אש, הגישו שלשום הצעת פשרה חדשה. לפיה, ישראל תשחרר 700 אסירים פלסטינים מהכלא הישראלי, במקום 400, מתכם כמאה המוגדרים "עם דם על הידיים". בנוסף, ישראל תתחייב ל-40 ימי הפוגה בלחימה בתמורה לשחרורם של 40 חטופים. בנוסף, ישראל תאפשר חזרה לצפון הרצועה של תושבי עזה שנעו דרומה, כאלפיים מידי יום. אותם תושבים ייבדקו בציר נצרים בטרם יורשו לנוע חזרה צפונה.

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבה על הודעת חמאס: "עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון. חמאס שוב דחה כל הצעת פשרה וחזר על דרישותיו הקיצוניות: סיום מיידי של המלחמה, נסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה והשארת השלטון כדי שיוכל לחזור פעם אחר פעם על הטבח של ה–7 באוקטובר, כפי שהבטיח לעשות. החמאס סירב לכל הצעת פשרה אמריקנית, וגם בירך על החלטת מועצת הביטחון".

מהלשכה נמסר עוד כי "ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס, ותמשיך לפעול כדי להשיג את כל מטרות המלחמה: לשחרר את כל החטופים, להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

ברשתות הערביות דווח כי אסמאעיל הניה, יו''ר הלשכה המדינית של חמאס, צפוי להגיע מחר לביקור בטהרן וייפגש עם בכירים איראנים, בהם שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן. השניים ידונו בנעשה בעזה.

תגיות:חמאסמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה