מעניין

קונים? העיר הזאת מוכרת דירות בפחות מ-4 שקלים

בזמן שאזרחי ישראל נאבקים ביוקר המחיה ורוכשים דירות רגילות במחירים מופרזים, בארה"ב יצאו במבצע: קבלו דירה בדולר, שפצו אותה וכנסו לגור. הבעיה: מיקום הנכס

בית בארה"בבית בארה"ב
אא

בזמן שאזרחי ישראל נאבקים ביוקר המחיה, רוכשים דירות רגילות ב-2.5 מיליון שקל בפריפריה ויותר באזורי ביקוש, יש עיר אחת בארה"ב שמוכרת דירות בפחות מארבעה שקלים. כן, קראתם נכון, בארה"ב החלו למכור דירות בדולר אחד בלבד.

המכירות מתבצעות בעיר בולטימור, בחוף המזרחי של בארה"ב. העיר החליטה להוציא למכירה בתים נטושים במחיר של דולר אחד בלבד. בסוכנות הידיעות בלומברג דיווחו כי המטרה של המדינה היא להשיב לחיים שכונות שנפגעו מפשע מקומי וגם כתוצאה מוונדליזם.

על פי התוכנית, בולטימור תיתן עדיפות לרוכשים פרטיים על פני יזמים. אם אתם יזמים, תוכלו לרכוש את הבית ולשלם 3,000 דולר. בנוסף, מי שישפץ את הבית יקבל מענק של עד 50 אלף דולר, אבל זאת רק לאחר שיוכיחו כי לקחו הלוואה לשיפוץ הנכס. בנוסף, מי שייקח את הבית יצטרך להציב מעקה, כחלק מדרישות הבטיחות. המדינה תפקח אחר הנעשה בכל בית, כך שהשיפוץ יצטרך להיות מקיף ובטיחותי. עד השנה שעברה היו בבולטימור כ-15 אלף בתים נטושים.

התוכנית החדשה קיבלה את אישור ראש העיר ברנדון סקוט. היא עברה את אישור המועצה המקומית, וכעת היא תציע יותר מ-200 נכסים נטושים שבבעלות העיר לתושבים שיתחייבו לשפץ את הדירות אבל גם לגור בהם (זאת כדי למנוע כניסת משקיעים).

הבתים הנטושים הם בעיה מוכרת בארצות הברית, אבל בעיקר במדינת מרילנד הגובלת בוושינגטון. בחלק מהשכונות שיעור הפשיעה גבוה מאוד, אולי הגבוה ביותר בארה"ב, ולכן המדינה החליטה להחזיר את מתווה "בית בדולר" – שלמו דולר, שפצו את הבית ותגורו בו. בולטימור כבר עשתה מהלך כזה בשנות ה-70 – היא הציעה נכסים בתמורה לדולר אחד. גם ניוארק בניו ג'רזי עשתה מהלך דומה.

תגיות:יוקר המחיהמחירי הדיורארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה