חדשות בארץ

המשא ומתן לשחרור חטופים: ישראל דורשת לכלול בעסקה את גופות גולדין ושאול

ראש המוסד דדי ברנע והאלוף במילואים ניצן אלון שבו הלילה מקטאר אך המשא ומתן נמשך. ישראל מתנה עסקה ראשונית בשחרור 40 חטופים מכל הקטגוריות, אך חמאס טרם השיב להצעה

מיצג למען החטופים ביער ירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מיצג למען החטופים ביער ירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בדוחא בירת קטאר יימשכו היום (ראשון) שיחות המשא ומתן לשחרור חטופים ישראלים מעזה, בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים והפוגה בלחימה. ישראל השיבה בחיוב להצעה אמריקנית לפיה בשלב הראשון ישוחררו כמה מאות אסירים תמורת 40 חטופים ו-40 ימי הפוגה וכן יותר לכ-80 אלף עזתים, בעיקר נשים וילדים, לחזור לצפון עזה. התנאי הוא שהם יחלו לחזור רק בתום שבועיים מתחילת ההפוגה ולאחר בידוק שיבוצע במרכז הרצועה.

מנגד, חמאס טרם השיב להצעה וברשתות הערביות המשתפות פעולה את ארגון הטרור דווח כי החמאס "מאשים" את ישראל בבזבוז זמן ובניסיון לחבל בשיחות. הלילה שבו לארץ מקטאר ראש המשלחת הישראלית לשיחות, ראש המוסד דדי ברנע, והאלוף במילואים ניצן אלון. השניים עדכנו את ראש הממשלה ואת חברי הקבינט המצומצם בנעשה בדוחא.

רשת אל ג'זירה דיווחה בוקר כי ישראל התנתה כי בשלב הראשון של עסקת החטופים ישוחררו 40 חטופים מכלל הקטגוריות, כולל חיילות, שלא היו במתווה שהוצע עד כה. על פי הדיווח, ישראל מסרבת להפסקת את המלחמה ולהשיב את כלל העקורים ללא כל תנאי. בירושלים הגיבו על כך וציינו כי "חמאס מורח זמן".

בחדשות 12 דווח כי ראש המוסד דחה את הצעת חמאס לשחרור 30 מחבלים עבור כל חיילת והציע במקום זאת שחרור של חמישה מחבלים בעבור כל חיילת. בישראל הציבו דרישה כי תוכל לבחור לגרש מחבלים בכירים אל מחוץ לשטחים המוחזקים בידי הפלסטינים. עוד דווח כי במסגרת המגעים בישראל הציבו דרישה להשבת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול שנשבו במבצע "צוק איתן".

בתמורה לשחרורם של גולדין ושאול מציעה ישראל שחרור של מחבלים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש. ישראל סירבה בתשובתה להפסיק את המלחמה ולהסיג את כוחותיה.

תגיות:חטופים בעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה