חדשות בארץ

חדשות השבת: לוחם נהרג בפיגוע ירי סמוך לצומת הפרסה, כ-130 הרוגים בפיגוע של דאע"ש ברוסיה

רס"ל עילי דוד גרפינקל, בן 21, מסתריה, לוחם ביחידת דובדבן, נהרג בפעילות מבצעית במרחב חטיבת אפרים. שני מחבלים שחדרו מירדן נתפסו באזור היישוב פצאל בבקעה, בחקירתם ציינו כי תכננו להגיע לתל אביב

אא

לוחם יחידת דובדבן נהרג בפיגוע שארע בשישי בצומת הפרסה - הותר הערב (מוצאי שבת) לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו: רס"ל עילי דוד גרפינקל, בן 21, מסתריה, לוחם ביחידת דובדבן, עוצבת הקומנדו, נפל אתמול בפעילות מבצעית במרחב חטיבת אפרים. הוא נורה במהלך מצוד אחר מחבל שירה קודם לכן לעבר מיניבוס. שבעה חיילים נוספים נפצעו מירי המחבל, אחד מהם במצב קשה. המחבל חוסל בתום המצוד.

שני מחבלים חמושים הסתננו מירדן - רכז הביטחון ביישוב פצאל בבקעת הירדן עצר בשישי בערב שני חשודים שהיו חמושים בנשק מסוג קלצ'ניקוב בשטח היישוב. מצה"ל נמסר כי החשודים נעצרו ללא התנגדות והועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. חקירתם הראשונית העלתה כי השניים חצו את הגבול מירדן מבלי שזוהו. השניים סיפרו שתכננו להגיע לתל אביב.

המשלחת הישראלית בקטאר החלה במשא ומתן מול משלחת החמאס – המשלחת ישראלית שנחתה בשישי בבירת קטאר, בראשות ראש המוסד דדי ברנע, קיימה שיחות בשישי עם המתווכים הקטארים והמצרים. במוצאי שבת המריאו ברנע והאלוף במילואים ניצן אלון בחזרה לישראל. קבינט המלחמה יתכנס הלילה לקבל עדכונים. ההצעה הישראלית כוללת הפוגה בת 40 יום תמורת שחרורם של 40 חטופים.

"את הבאה בתור": מכתב איומים ברצח לשגרירה באירלנד – המשטרה האירית מנסה לגלות מי עומד מאחורי מכתב שנשלח לשגרירת ישראל באירלנד, דנה ארליך. למכתב צורפו תמונות של נרצחים מהטבח בשמחת תורה, לצד סמל הזרוע הצבאית של חמאס. בנוסף, צורפה תמונתה של ארליך ועליה הכיתוב: "את הבאה בתור". השגרירה: "העלייה באיומים לא תשתיק אותנו".

מנצ'סטר: נחקרות טענות להתעללות בילד יהודי עם כיפה וציצית בבית חולים – המשטרה המקומית בעיר הבריטית חוקרת תלונה שהוגשה על ידי משפחתו של הילד. האירוע התחרש בבית חולים מקומי שם מאושפז הילד, הסובל ממחלת דם אוטואימונית. דודו של הילד טען כי בין היתר הוא לא מקבל טיפול נאות וגם אולץ "לשכב על הרצפה", על ידי אחיות שענדו סיכות עם הכיתוב "לשחרר את פלסטין".

המועצה היהודית של מנצ'סטר הודיעה כי היא פנתה למנהלים הראשיים של בית החולים המלכותי של מנצ'סטר לילדים: "ביקשנו הבהרות לגבי מדיניות הצוות, שעונד הצהרות פוליטיות על המדים. אנחנו מודאגים מאוד מכך שחולים יהודים מרגישים מאוימים בעת הגעה לטיפול".

נשיא טורקיה ארדואן איים "לשלוח את נתניהו לאללה" - הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן השתלח שוב בישראל בנאום שנשא במדינתו. הוא יצא נגד מדיניות ישראל בעזה וקרא "לשלוח את נתניהו לאללה". בעקבות הדברים זימן שר החוץ ישראל כץ את סגן השגריר לשיחת נזיפה. שר החוץ במסר לנשיא הטורקי: "אתה, שתומך ברוצחים ופושעי החמאס, האחרון שיכול לדבר על אלוהים. תשתוק ותתבייש".

צה"ל בונה מתחם בידוק לעזתים ברצועה – בעקבות החלטת ארה"ב ומדינות אירופה להזרים סיוע הומניטרי לצפון הרצועה דרך רציף צף, שהוקם על חוף ימה של עזה, ישראל החלה לבנות מתחם קליטה. המתחם נועד בנוסף לבדיקת עזתים, שיעשו את הדרך מצפון לדרום הרצועה ולהפך.

בהמשך, ישקלו בישראל לאפשר מקום אחסנה של מזון, מים וסיוע הומניטרי במתחם. מדובר באזור הבידוק המוסדר ביותר, שנבנה עד כה ברצועת עזה. המתחם החדש, נבנה על הציר הלוגיסטי שצה"ל ביתר באמצעותו את הרצועה לשניים.

לפחות 130 בני אדם נרצחו בפיגוע של דאע"ש ברוסיה – הפיגוע ששילב ירי, מטען חבלה והצתה, התרחש אתמול באולם ההופעות "קרוקוס סיטי הול" בעיר קרסנוגורסק. משטרת רוסיה הודיעה כי נעצרו 11 חשודים, ארבעה מהם על פי החשד ביצעו את הפיגוע בעצמם. דאע"ש לקח אחריות, אך נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, טוען כי הוא בוצע על ידי האוקראינים, שהכחישו מעורבות. סוכנות הידיעות "אעמאק", המזוהה עם דאע"ש, פרסמה תיעוד של המחבלים מצהירים על נאמנותם. בפרסום צוין כי המחבלים היו חמושים במקלעים, פצצות אקדחים וסכינים.

תגיות:חדשות השבתחלל צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה