חדשות בעולם

איראן: דגל פלסטין נתלה בקבר מרדכי ואסתר המלכה

אנשי הקהילה היהודית באיראן, שהגיעו להתפלל בקבר כמדי שנה, גילו את הדגל הפלסטיני. במקביל, בהולנד דווחו אנשי השגרירות הישראלית על מוסלמי שהשליך בקבוק תבערה לעבר המבנה

קבר מרדכי אוסתר המלכה (צילום: לפי סעיף 27א')קבר מרדכי אוסתר המלכה (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

שתי תקריות אנטישמיות חריגות נרשמו היום (חמישי), באיראן ובהולנד. תחילה, בעיר המדאן באיראן, בו על פי המסורת נמצא קבר מרדכי ואסתר המלכה, גילה רבה הראשי של איראן, כי במקום נתלה דגל פלסטין. הדגל התגלה לאנשי הקהילה שהגיעו להתפלל במקום, כמדי שנה, בתענית אסתר.

יהודים באיראן סיפרו כי בחודשים האחרונים סוכל ניסיון להצית את מבנה הקבר, והוצבה עליו שמירה מטעם הרשויות. שמירה זו לא מנעה היום את תליית הדגל הפלסטיני.

באוקטובר האחרון, לאחר תחילת מלחמת חרבות ברזל, קיצוניים במחוז ביקשו לשנות את הסטטוס של קברי מרדכי ואסתר, מפרטי לציבורי. לטענתם, המהלך הוא בהסכמת יהודים החיים באיראן, דבר שאין לו כל ביסוס. הבקשה הגיעה יממה לאחר שמפגינים שרפו את דגל ישראל מחוץ לקבריהם של אסתר ומרדכי.

בתקרית אחרת, בהאג שבהולנד, המשטרה עצרה צעיר מוסלמי שהשליך בקבוק תבערה לעבר הבניין שבו שוכנת שגרירות ישראל. משרד החוץ קיבל דיווח על המקרה ומסר כי איש לא נפגע.

לפי דו"ח האנטישמיות של משרד התפוצות, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית, מאז מתקפת ה-7 באוקטובר חלה עלייה דרמטית של מאות אחוזים באירועי אנטישמיות. בארה"ב חל זינוק של כ-337% בהתקפות אנטישמיות, באנגליה 512%, אוסטרליה עם עלייה של 738%, ו"השיאנית" בזינוק בהתקפות אנטישמיות היא ברזיל עם נתון של 961%.

שר החוץ ישראל כ"ץ קרא לכל הקהילות היהודיות ברחבי העולם להתאגד, ולהקים חזית הסברתית עולמית מאוחדת, על רקע הזינוק באנטישמיות. השר הפיץ אגרת באמצעות כלל הנציגויות של מדינת ישראל ברחבי העולם.

"אני פונה אליכם בלב כבד בעקבות הטרגדיה של ה-7 באוקטובר, יום שבו התרחש רצח חסר רחמים של למעלה מ-1,200 ישראלים חפים מפשע, וחטיפתם של למעלה מ-250 ישראלים ואחרים לתוך המנהרות האפלות של עזה. יותר מחמישה חודשים חלפו ו-134 מאחינו ואחיותינו עדיין בשבי. התגובה שלנו כאומה היא חד משמעית - מלחמה להשבת הביטחון שלנו. אנחנו נאבקים למען שלוש מטרות מובהקות: מיגור החמאס, החזרת כל החטופים וסילוק הטרור מעזה. הקרב שלנו לא ידעך עד שהמטרות הללו יובטחו", כתב כץ.

הוא הוסיף כי "באופן מדאיג, מאז אותו יום מזעזע, האנטישמיות גברה ברחבי העולם, ופנתה לא רק לישראל אלא לקהילות יהודיות בכל מקום. ההפחדה העומדת בפני רבים שחוששים כעת לחשוף את זהותם היהודית אינה מתקבלת על הדעת. זוהי תזכורת מובהקת לכך שזכותנו להגנה עצמית ולקיום מאותגרת. איננו יכולים לעמוד בחוסר מעש ולסמוך על אחרים שיילחמו עבורנו. אל מול זה, אני מציע להקים חזית הסברה עולמית מאוחדת שתילחם באנטישמיות ובהשמצה של ישראל ויהודים ברחבי העולם. השתתפותכם חיונית".

 

 

תגיות:קבר אסתר המלכהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה