סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: "שמע ישראל" הגדול בעולם: הכוח לחלום ולהשיג תוצאות

קריאה לשמחה בפורים – בגלל החטופים, חתונה בתוך הכאב ואור מתוך החושך, הנחמה של ירושלים, והחלום על קריאת שמע הגדולה בעולם

(צילום: קובי גדעון / פלאש 90)(צילום: קובי גדעון / פלאש 90)
אא

שלום סיון, שמי צופית ליבמן ואני גיסתו של אליקים שחטוף בעזה כבר יותר מחמישה חודשים. אליקים הגיבור שלנו היה מאבטח במסיבה ברעים. בשעה 9:06 התקשר לאביו אליהו, אמר לו שיש מסביב הרבה מחבלים על טנדרים והרבה פצועי ירי וביקש שישלחו עזרה וכוחות חילוץ. מאז נותק הקשר איתו.

"היום אנחנו יודעים לספר שמ-6:30 כשהכל התחיל ועד שאליקים נחטף הוא עזר לאנשים לברוח, טיפל בפצועים (הוא היה חובש בצבא) ועשה כל מה שיכל כדי להציל כמה שיותר חיים.

"חג פורים מתקרב, ואנחנו מגיעים אליו השנה עם רגשות מעורבים מאוד. הדאגה, הגעגוע והקושי מעורבים בגאווה גדולה באליקים, ובכל עם ישראל, שמתגלה במלוא תפארתו כעת.

"אני מצרפת כאן פרסום שהוצאנו לקראת החג. זוהי קריאה שלנו לאנשים לא לשכוח את החטופים, ודווקא בגלל זה לשמוח.

"נשמע מבלבל? אז זהו, שלא! אנחנו מאמינים שמעבר למצווה לשמוח, בכוחה של השמחה לשנות מציאות, לפעול עד לרקיעים הכי גבוהים בשמיים, להושיע ולשבור את כל המצרים.

"מייסד תנועת החסידות, הבעל שם טוב הקדוש, אמר כך: 'עצבות נועלת שערי שמיים, תפילה פותחת שערים נעולים, והשמחה - בכוחה לשבר חומות'.

"אנחנו מזמינים את כולם להדפיס את הדף המצורף, לתלות אותו ברחובות ולצרף אותו למשלוחי המנות. חג פורים שמח!".

 

שיעור באמונה ממשפחתו של דניאל פרץ

סרן דניאל פרץ החטוף הוכרז השבוע כחלל. תנחומים לרב דורון פרץ ולרעייתו שלי היקרים, שלימדו אותנו שיעור באמונה מאז שמחת תורה. עקבתי אחרי הרב דורון בעשרות הרצאותיו בארץ ובעולם. באופן מדהים, הוא כמעט תמיד חיזק וניחם אחרים, ולא להיפך.

"הדרך שלי להתמודד היא הכי מיקרו והכי מאקרו", הוא אמר."הכי מיקרו – אדם צריך להתמקד ברגע הזה בלבד, כל יום בפני עצמו, כל דקה בפני עצמה. הכי מאקרו – וואו, עם ישראל זה משהו הרבה יותר גדול מאיתנו. אנחנו חלק מסיפור עולמי עצום".

בנם יונתן התחתן, בזמן שדניאל נחשב נעדר. "זה לא הזוי, זה יהודי", הסביר הרב דורון. "בחופה בכינו והזכרנו את דניאל, אבל אחרי שנתנו מקום לבכי, קמנו אל השמחה. נזכרתי בירמיהו הנביא, שרואה את החורבן ואומר: עוֹד יִשָּׁמַע בְּעָרֵי יְהוּדָה וּבְחֻצוֹת יְרוּשָׁלַ͏ִם קוֹל שָׂשׂוֹן וְקוֹל שִׂמְחָה, קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה".

הכרתי את הרב דורון כיו"ר תנועת המזרחי העולמי, שעוסק בחינוך ובזהות יהודית כבר שנים. אבל על אחדות יהודית כזו, מול אתגר כזה, גם הוא לא חלם: "החמאס בא לחסל – ויצא מחשל. מתוך היום הקשה הזה, שמחת תורה תשפ"ד, יצמח משהו אדיר. הרי את החושך הזה אנחנו לא מבינים. אז גם את האור שעוד יגיע, אנחנו לא נבין ולא נקלוט".

לזכרו של דניאל שמעון בן דורון.

 

ירושלים מנחמת

בואו לירושלים. כתבתי את זה בתחילת המלחמה, ועכשיו זה נכון אפילו יותר. ירושלים מרפאת. אני רואה קבוצות של מפונים שמסיירות בכותל, קבוצות של מילואימניקים שהשתחררו שמגיעים ליום של תודה עם בני המשפחה, קבוצות של תלמידים ושל מורים, בני ובנות מצווה, משלחות סולידריות מחו"ל. לא סתם הם נמשכים אליה עכשיו יותר מתמיד.

זכיתי לדבר בירושלים בפני עשרות משפחות שכולות ממלחמת "חרבות ברזל", וזה מה שאמרתי להם במנהרות הכותל: בניחום אבלים אנחנו אומרים: "הַמָּקוֹם יְנַחֵם אֶתְכֶם בְּתוֹךְ שְׁאַר אֲבֵלֵי צִיּוֹן וִירוּשָׁלַיִם". כלומר, האזכור של ציון וירושלים הוא חלק ממשפט התנחומים. והנביא ישעיהו אומר לנו: "וּבִירוּשָׁלַ͏ִם תְּנֻחָמוּ".

שתי המילים האלה מוסברות בפירוש "מצודת דוד" כך: "כל התנחומים שלכם יהיו בירושלים, כי שם תקבלו הרבה טובה, וזה ייחשב לתנחומים על הצרות שעברו עליכם".

ראיתי בעיניים איך ירושלים מנחמת. אחד האבות השכולים יצא דומע ממנהרות הכותל ואמר: "התחברתי לכל העבר שלנו ולכל העתיד שלנו, ולתפקיד ההיסטורי של המשפחה שלנו בתוך כל זה". אחת האימהות אמרה שפשוט אין לה מילים לתאר את מה שהרגישה מול אבני הכותל.

תודה לרב מנדי קניג מארגון "מנוחה וישועה", ששבתות החיזוק שלו למשפחות הופכות למסורת, ולרחלי חדד, מנהלת ההדרכה במנהרות הכותל.

שנזכה כולנו לעלות לרגל לירושלים, בשמחה.

 

החלום על "שמע ישראל" הגדול בעולם

היום תענית אסתר, יום צום. לפני שלושה שבועות כתב לי היזם עמוס מרון, שצריך לקחת את היום הזה ולהפוך אותו השנה ליום תפילה עולמי.

עכשיו הסתכלתי על ההתכתבות הזו במבוכה. זה היה נשמע לי אז יומרני, אפילו לא הספקתי לענות, והוא כבר שלח סקיצה של מודעה ראשונה. "אסתר המלכה לימדה אותנו שצריך להתאחד ולזעוק", הוא כתב. "זה יום גדול של צום ושל תפילה".

כעבור יומיים הגיעה עוד הודעה מעמוס: "זה מתחיל לרוץ. יש כבר המון שותפים והם מרימים קמפיין מקצועי. התחברנו למטות של החטופים, של מפונים, משפחות שכולות, משפחות הפצועים, כולם בסיפור. קיבלנו גם אישור לשדר מהכותל, יהודים מ-47 מדינות שונות יהיו איתנו בשידור חי, וכולנו יחד נגיד בשעה 17:30 'שְׁמַע יִשְׂרָאֵל'".

זה רק הלך וגדל. אתמול קיבלתי הודעה שאביב אלוש ינחה את עצרת ההמונים בכותל; ואז נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא להצטרף לקריאת שמע העולמית; וחברות מניו יורק, לונדון ואפילו מאוקראינה (!) כתבו לי שבחמש וחצי שעון ישראל, גם הקהילות שלהן יצטרפו.

למדתי מהסיפור הזה לא רק על כוחה של אסתר המלכה, אלא גם על כוחו של אדם אחד לחלום ולצרף מיליונים לחלום שלו. מחכה ל"שמע ישראל" הגדול אי פעם, היום ב-17:30. שיתקבלו התפילות.

תגיות:סיון רהב מאירשמע ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה