חדשות בעולם

תביעה נגד קנדה: "אוסרת שחיטה כשרה במדינה"

הזוי: היהודים בקנדה תובעים מהמדינה לשנות תקנות מחמירות חדשות, שקובעות ששחיטה כשרה אסורה, בעוד ששם יורים בחיות בראשן לפני שאוכלים אותן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מועצת הכשרות בקנדה ואיגוד מועצת הקהילות היהודיות, יוצאות בתביעה נגד ממשלת קנדה שמונעת מהם לקיים מצוות. לפי תקנות חדשות בקנדה, לא ניתן יהיה לשחוט בעתיד על פי ההלכה – כלומר, לא תינתן אפשרות לאכול בשר כשר.

מי שיזם את המהלך היא סוכנות פיקוח המזון בקנדה, שלפי התקנות המחמירות שלה, בעלי חיים שלא מטופלים בשוק חשמלי, צריכים יהיו לעבור בדיקות על מנת לוודא שהם לא בהכרה רגע לפני השחיטה. הם טוענים כי השחיטה נעשית בהליך מהיר, ועיכוב שלה יכול לגרום כעת להפסקת השחיטה.

חשוב לציין כי בקנדה נהוג לירות בראשן של החיות כדי להרוג אותן – כך שברור שהשחיטה מסבה פחות צער לחיה. בשחיטה כשרה החיה נשחטת בצורה חלקה ומהירה, מבלי שהיא מדממת כמו במקרה של ירייה. למרות זאת, בקנדה יש מי שטוען שדווקא השחיטה אינה נכונה לחיות. לכן, התובעים טוענים שהחיה לא סובלת כמו במקרה של שחיטה שאינה כשרה, ומבקשים לבטל את התקנה המוזרה.

כזכור, לאחרונה אישר האיחוד האירופי איסור של שחיטה כשרה במדינות סקנדינביות כמו דצמבר ושבדיה. גם בפינלנד נאסרה שחיטה כשרה, ואילו בבלגיה, שבה יש יהודים רבים, אסרו שחיטה כשרה במקומות מסוימים. כעת, העניין יגיע לפתחו של בית המשפט.

תגיות:קנדהתביעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה