חדשות בארץ

סכנה ביטחונית: מאות עזתים נותרו בשטח ישראל ללא היתר

גורמי הביטחון הגישו דו"ח לפיו כ-600 פועלים עזתים, שנכנסו לישראל בהיתר לפני הטבח בעוטף, לא שבו לעזה. מרביתם טרם אותרו. הכנסת דנה בהחמרת הענישה על מי שמעסיק או מלין שוהים בלתי חוקיים

הפיגוע ברעננה שבוצע על ידי שוהים בלתי חוקיים (צילום: Flash90)הפיגוע ברעננה שבוצע על ידי שוהים בלתי חוקיים (צילום: Flash90)
אא

כ-600 פועלים עזתים, אשר נכנסו לישראל בהיתר לפני הטבח בעוטף, לא שבו לרצועה. כך דווח היום (חמישי) בגלי צה"ל. על פי גורמי הביטחון ההיתר שבידם בוטל, והם "מסתתרים" בשטח ולא אותרו. מערכת הביטחון עדכנה את הגורמים השונים, בכנסת ובממשלה, וציינה כי מדובר בסכנה ביטחונית.

על פי הדיווח, ‏9,192 פועלים עזתים בעלי היתר היו מצויים בישראל עם פרוץ המלחמה בשבת שמחת תורה. עד כה הוחזרו 8,598 מהם לשטחי רצועת עזה, לאחר תחקור קצר בשב"כ.

במערכת הביטחון סבורים שחלק מהשוהים הבלתי חוקיים נמצאים בשטחי הרשות הפלסטינית. עם זאת, לאור העובדה שבחודשיים האחרונים נתפסו עשרות עזתים כשהם מועסקים ולנים בבתי עסק בשטח ישראל, יתכן שחלקם הגדול לא עבר ליו"ש.

אושרה לקריאה ראשונה: הצעת חוק להחמרת ענישה על הסעה, הלנה והעסקה של שוהים בלתי חוקיים

הוועדה לביטחון לאומי, בראשות ח"כ צביקה פוגל, אישר האתמול לקריאה ראשונה את הצעת החוק להחמיר בענישה לכל מי שהסיע, הלין או העסיק שוהה בלתי חוקי שביצע מעשה טרור או הביע תמיכה בטרור. את הצעת החוק יזם ח"כ אופיר כץ ועל פיה יוטלו עונשי מאסר וקנסות בהתאם למעשה או לתמיכה בטרור. בנוסף, מוצע לאפשר לבית המשפט לצוות על התליית רישיון או היתר עיסוק על מי שהורשע בעבירות בנסיבות מחמירות אלה לתקופה שלא תעלה על שנה אחת.

בפני חברי הוועדה הונח דו"ח של מערכת הביטחון לפיו שוהים בלתי חוקיים היו שותפים ישירים בשנים האחרונות לשורת מעשה רצח בפיגועים. על פי הנתונים, בין 30% ל-50% מהפיגועים שנעשו בשנים האחרונות וכ- 80% מהפשיעה הפלילית נעשו על ידי שוהים בלתי חוקיים.

תגיות:שוהה בלתי חוקיהחמרת ענישה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה