כתבות מגזין

פעילי צו 9: "כל משאית שנכנסת לעזה – מחזקת את חמאס ומקטינה את הסיכוי לעסקת חטופים נוספת"

פעילי ארגון צו 9, שמונעים כניסות משאיות סיוע לעזה, הפגינו מול משרדי אונר"א בירושלים וערכו מיצג שנועד להציג בפני העולם את האמת. ריאיון עם מקימי הארגון

המיצג מול משרדי אונר"א בירושלים, אתמול (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)המיצג מול משרדי אונר"א בירושלים, אתמול (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

בחודשים שחלפו מאז פרוץ המלחמה, אנשי ארגון צו 9 פועלים על מנת לחסום את דרכן של משאיות הסיוע ההומניטרי לתוך רצועת עזה. פעמים רבות הם מצליחים למנוע את כניסת הסיוע, ולדבריהם כל הצלחה שכזו מונעת את 'שימון' גלגלי הטרור באוכל, בדלק ובאמצעים כנגד מדינת ישראל.

אתמול (רביעי) עלו מאות פעילים לירושלים וחסמו את הכניסה למשרדי אונר"א בגבעת התחמושת. בכניסה למתחם הניחו הפעילים מיצג עם רכב של הארגון, שעליו גופות מדממות, בקריאה "הדם על הידיים שלכם". כזכור, לאחרונה נחשפה מעורבותם הפעילה של עובדי הארגון בטבח שביצעו מחבלי חמאס בשמחת תורה ביישובי הדרום.

 

"התקשורת התחברה"

ביקשנו לבדוק מיהם האנשים שמאחורי צו 9 ומה עומד מאחורי הקמתו. בשיחה עם הידברות מסבירה דבי שרון, מיוזמי הארגון: "צו 9 הוקם על ידי הזוג רעות וספי בן חיים ושלמה שריד. לאחר שראו את כמות המשאיות שעוברות לעזה, הם הגיעו למחסום כרם שלום ובצורה ספונטנית הצליחו לעצור באותו יום את כניסת המשאיות. הם גייסו עוד אנשים, ובתוך זמן קצר הפעולה הזו הפכה להיות למשהו כמעט יומיומי".

"הצורך היה גדול", ממשיכה שרון, "גם כי האופרציה גדלה והמחסומים נהיו מורכבים יותר על ידי המשטרה והצבא. מה שקודם לכן היה כמה אנשים שחוסמים – הפך למורכב". היא מציינת, כי "ככל שהפעילות נהייתה יותר מסיבית, היא קיבלה יותר תודעה. התקשורת התחברה לזה, כמו שאומרים".

האם כיום מצליחים בצו 9 למנוע כניסת משאיות לעזה?

"חשוב היה לנו לא להגיע לעימותים", מדגישה שרון. "יש עוד ארגונים שבאו לחסום משאיות, אבל אלו אירועים שלא לטעמנו – הרי אנחנו לא האמא והאבא של גבולות ישראל. עשינו הכל כדי לא להגיע לעימותים פיזיים עם הרשויות. לא עם המשטרה ולא עם הצבא. היו אירועים חריגים, אבל לרוב זה עבר יפה. תקופה ארוכה הצלחנו לחסום הרבה משאיות ללא עימותים".

המשאיות באמת פנו לאחור?

"כן. עוצרים, עומדים בשיירות ולא נכנסים. אנחנו יודעים את זה, כי למחרת ראינו את אותן משאיות. הייתה תקופה ארוכה שהייתה חסימה – אומנם לא טוטאלית, אבל אחוז קטן בלבד של משאיות נכנס פנימה לרצועה, וכל השאר נותרו בחוץ".

שרון מתארת את הניסיונות להחליש את הארגון: "ניסו לרפות את ידינו שכך או כך נכנסות משאיות, אך ראינו שהעזתים כועסים על כך שהמשאיות לא מגיעות אליהן והבנו שהפעילות שלנו משמעותית.

"כמובן, לא היינו שם 24/7, וגם לא תמיד היינו בכל השעות – אנחנו אנשים שבכל זאת יש להם חיים מעבר לזה – וצריך לגייס כמות מספיקה של אנשים. אבל אנחנו עושים ככל יכולתנו".

 

"מקטינים סיכויים לעסקה נוספת"

דבי עוצרת לרגע ואומרת: "נכון שאט אט התחילו הצנחות ודרכים אחרות להכנסת סיוע הומניטרי, אך אני אומרת: כל משאית שלא נכנסת לעזה זה רווח נקי. אנחנו לא נגד ה'מנגנון' עצמו, אלא נגד כל משאית ומשאית. כל משאית שלא נכנסת לא מתדלקת את החמאס, תרתי משמע.

"זה לא סוד, וראינו את זה בתקשורת: חמאס לא אפשרו לתושבים שם לקבל את הסחורה. לא היה שום דבר הומניטרי בהכנסת המשאיות. הן פשוט חיזקו את החמאס, חיזקו את מי שאנחנו איתו במלחמה ומחזיק בידיו את החטופים. ככה בדיוק מקטינים את הסיכויים לעסקת החטופים הבאה, הרי העסקה הראשונה יצאה לפועל כשלחמאס לא היה מזון. הוא היה גמור. רק אחרי העסקה הם קיבלו סיוע".

שרון חוזרת לשאלה האם גם כעת פעילי הארגון מצליחים למנוע כניסת משאיות: "כיום אנחנו ממשיכים את המאבק בווליום נמוך, גם כי ברור לנו שהיכולת שלנו קטנות. ליד המעברים בנו בטונדות, שפשוט נהיה קשה להגיע לשם. זה דורש צעדות בתוך שדות. צריך לעשות מעקפים מטורפים כדי להגיע למעברים, וגם החלוקה והזמנים השתנו כדי למנוע מאיתנו את היכולת לשבש את כניסת המשאיות. נעשית עבודה רצינית של מי שמעוניין שהמשאיות ייכנסו – כדי לטשטש אותנו".

מה בכל זאת עושים?

"אנחנו עושים מה שאנחנו יכולים", עונה שרון בנחרצות, "כל יום, כל שבוע. כל מניעה כזאת מחלישה את החמאס. הדרך היחידה שאנחנו מסכימים לכניסת המשאיות היא שזו תהיה בפיקוח מלא של הצבא ויוודאו שהציוד לא מגיע לחמאס.

"כמו כן, הוספנו לפעילות שלנו גם את הנושא של שיבוש הפעילות של אונר"א. ברור לכולם שהם חמאס. יש עדויות לכך במשך שנים רבות, אבל השביעי לאוקטובר פקח את עינינו להבין באיזה גוף מדובר".

בעוד פעילי הארגון חוסמים את שערי משרדי אונר"א בירושלים, זעקה רחל ליבמן, סבתו של אליקים ליבמן שחטוף ברצועת עזה, מדם ליבה: "אתם יודעים איפה הוא ואיפה כולם, אתם יכולים להחזיר אותו עכשיו יחד עם כולם. למה אתם לא עושים את זה? למה אתם לא עוזרים להם לחזור למשפחות שלהם? כבר למעלה מ-160 יום, אנחנו כל יום מחכים, כל יום מצפים, תחזירו אותם מהר עוד היום!".

שלמה שריד, ממייסדי תנועת צו 9 ולוחם שיצא מעזה, אמר: "הייתי בתוך עזה, אני והחברים שלי ראינו בפנים שבתוך כל גן ילדים יש מנהרה, בתוך כל בית ספר יש מחסן אמל"ח, וכל חומרי הלימוד של אונר"א מסיתים לטרור. למעשה אפשר להבין שאונר"א זה השורש של חמאס – ואנחנו במלחמה נגדם".

תגיות:אונר"אסיוע הומניטריחרבות ברזלצו 9

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה