חדשות בארץ

בתום שנים של דיונים: לוחמי אש שנפלו במילוי תפקידם יזכו לקבורה בבתי קברות צבאיים

הצעת החוק עברה במליאה ושמה קץ לשנים בהם תבעו משפחות לוחמי האש וסוהרי שב"ס להכיר בהם כחללים של מערכת הביטחון, ולהשוות תנאיהם לחיילים ושוטרים

לוחמי אש באימון (צילום: Moshe Shai/FLASH90)לוחמי אש באימון (צילום: Moshe Shai/FLASH90)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעת החוק שמשווה תנאי קבורת סוהרים וכבאים לשאר משרתי כוחות הביטחון. לפי הצעת החוק, הזכות לקבורה בבית קברות צבאי הינה עבור משרתי שירות בתי הסוהר והכבאים, שנהרגו או נפטרו בעת מילוי תפקידם, כשם שנקברים משרתי קבע, שוטרים ואנשי כוחות בטחון נוספים.

במשך שנים דרשו משפחות הכבאים והסוהרים להשוות את התנאים. לדבריהן, כבאים מצויים במתח תמידי, עבודה סביב השעון, מצבי לחץ קיצוניים שאף יכולים להביא למותם. עד היום עובדים אלו לא קיבלו את הזכות להיקבר ככל שאר משרתי כוחות הביטחון.

משמעויות קבלת החוק וההנצחה:️ הליך הודעה למשפחות, קבורה בחלקה צבאית, לבנה בהיכל הזיכרון בהר הרצל, הנצחה ביד לבנים, מניין במניין הנופלים ונוסח יזכור ואל מלא רחמים. כזכור, חמישה לוחמי אש נהרגו בטבח בעוטף בעת חילוץ תושבים. לוחמי אש נוספים נהרגו בשנים האחרונות בפעילות מבצעית מתוקף תפקידם.

יוזם החוק, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח״כ צביקה פוגל: "אני לא מחפש צדק, אני עושה צדק עם לוחמי האש, הסוהרים ובני משפחותיהם". ח"כ מירב בן ארי, מיוזמות החוק יחד עם סיעת עוצמה יהודית: "אין סיבה שסוהרי שב"ס והכבאים שנלחמים עבור בטחון אזרחי ישראל לא יזכו לאותם תנאי קבורה המגיעים לשאר משרתי כוחות הביטחון. אמשיך לפעול להפוך את לוחמי האש לגוף בטחוני".

נציב כבאות והצלה, רב טפסר אייל כספי: "ציון דרך היסטורי בתולדות מערך כיבוי והצלה הזוכה להכרה על תרומתו לביצור החוסן הלאומי וביטחון הפנים של מדינת ישראל. משפחות ואלמנות חללי מערך הכיבוי שאיבדו את היקר להם מכל, יזכו כעת לכבוד אחרון וראוי באתוס הלאומי".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "זהו חוק חשוב מאין כמוהו שעושה תיקון עוול של עשרות שנים עם הכבאים והסוהרים שמחרפים את נפשם כל הזמן. הכבאים והסוהרים ראויים קבורה צבאית כמו שאר הגופים הביטחוניים ואני שמח ומברך את חבר סיעתי, צביקה פוגל שהעביר את החוק".

תגיות:לוחמי אשחללי מערכת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה