חדשות בארץ

בצל "חרבות ברזל": ישראל מדורגת חמישית בעולם ב"מדד האושר"

הדו"ח השנתי של האו"ם, המסקר את תחושת האושר אותם חווים אזרחי המדינות, מציב את ישראל בצמרת. ברמת ה"הרגשות השליליים" מדינתנו זינקה מהמקום ה-119 בעולם אל ה-60

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

היום (רביעי) פורסם דו"ח "מדד האושר העולמי", אותו עורך האו"ם מדי שנה ואשר סוקר את "התחושות החיוביות" שחוו אזרחי מדינות העולם בשנה האחרונה. למרות מלחמת "חרבות ברזל" והטבח שקדם לה ביישובי העוטף, מרבית אזרחי ישראל ציינו כי הם מאושרים לחיות במדינתם. על פי ניתוח הממצאים, ישראל ממוקמת במקום החמישי בעולם, ירידה של מקום אחד לעומת אשתקד.

ממצא נוסף שעולה מהסקר הוא הפער המשמעותי בין מבוגרים לצעירים בישראל: בזמן שבקרב הצעירים עד גיל 30, וגם בקרב בני 44-30, ישראל נמצאת במקום השני - אצל המבוגרים בני יותר מ-60, היא ניצבת רק במקום ה-18.

"דוח האושר" של האו"ם מפורסם מאז 2011 לרגל "יום האושר הבינלאומי". בסקרים שעליהם נשען הדירוג הנשאלים מתבקשים לדרג את מידת האושר שלהם מ-1 עד 10. הם מדרגים את מידת העזרה שהם מקבלים מהמדינה בעת צרה, את מידת החופש שקיימת במדינה שלהם ואת רמת השחיתות בארצם.

בראש הרשימה ממוקמת פינלנד, זו השנה שביעית ברציפות. הפינים, על פי הדו"ח, מנהלים מדיניות אזרחית של מדינת רווחה, שבה הפערים בין עשירים לעניים הם מהנמוכים במדינות ה-OECD. אחריה מדורגות דנמרק, איסלנד ושבדיה. את המקום השישי אחרי ישראל תופסת הולנד ואחריה נורבגיה, לוקסמבורג, שוויץ ואוסטרליה. בריטניה נמצאת במקום ה-20 וארה"ב במקום ה-26.

ענת פנטי, חוקרת מדיניות אושר בתוכנית למדע, טכנולוגיה וחברה באוניברסיטת בר אילן, אמרה בריאיון ל-ynet כי הסיבה לדירוג הגבוה של ישראל נעוצה בעובדה ששביעות הרצון מהחיים - המדד שבאמצעותו בוחנים את רמת האושר - הוא "יציב לאורך זמן, ומתייחס יותר למאפייני המדינה עצמה, כמו חוזק הכלכלה, מידת המעורבות החברתית, ושירותי הבריאות במדינה, מאשר לרגשות חולפים".

לצורך השוואה, ברמת הרגשות השליליים, ישראל עלתה מהמקום ה-119 למקום ה-60 בעולם, "מה שמשקף עלייה דרמטית ברמת הרגשות השליליים", הוסיפה פנטי. "אם נתוני הדו"ח היו מראים רק את נתוני אוקטובר נובמבר 2023, ולא ממוצע תלת שנתי, הדירוג שלנו ברגשות שליליים היה אף גבוה יותר כפי שניתן היה לצפות לאור סמיכות ביצוע המדגם לאירועי 7 באוקטובר".

תגיות:מדד האושריום האושר הבינלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה