חדשות בארץ

עדות מטלטלת מהשבי: "מכריחים חטופה להכין אוכל, אבל לא לאכול"

אמה של החטופה לירי אלבג סיפרה על תנאים קשים בשבי, עליהן שמעה מחטופות שחזרו. עוד סיפרה: "ניסיתי כמה פעמים לשבת בחדר חשוך בבית ולסגור את עצמי, בלי טלוויזיה, בלי טלפון, בלי שום דבר - הצלחתי אולי לשעה וקמתי בבכי"

אא

לירי אלבג טרם חזרה מהשבי, אליו נחטפה על ידי מחבלי חמאס בזמן הטבח בשמחת תורה. אמה, שירה, התראיינה בכאן רשת ב' וסיפרה מה אירע שם, כשהיא נשענת על עדויות השבויות שחזרו.

"לירי הייתה במנהרות וגם בבתים, צריכה לבשל למשפחה, לנקות ולטפל בילדים, לא נתנו לה אוכל למרות שהכינה אוכל", סיפרה. "ניסיתי כמה פעמים לשבת בחדר חשוך בבית ולסגור את עצמי, בלי טלוויזיה, בלי טלפון, בלי שום דבר - הצלחתי אולי לשעה וקמתי בבכי. אפשר להשתגע, כמה היא יכולה להישאר לבד בחדר עם המחשבות שלה?".

היא הוסיפה כי היא מנסה לשמוע עדויות חיוביות. "אני מבקשת מהמשוחררות לספר לי דברים טובים מאותה תקופה. לירי היא ילדה שמדמיינת כל הזמן. היא הייתה אומרה להן 'בואו נדמיין שאנחנו במסעדה, מה הייתן רוצות לאכול?'. כל אחת הייתה צריכה להגיד מה הכי בא לה והן היו גם מתעצבנות עליה - 'אבל לירי, בגללך אנחנו רעבות עכשיו עוד יותר'".

על אפשרות לעסקת חטופים אמרה: "שמענו שצוות המשא ומתן לא קיבל מספיק מנדט בשביל לייצר את העסקה הזאת. זאת אומרת, היו יכולים לתת גם יותר ואני מקווה שהם ירחיבו לו את המנדט גם תוך כדי השיחות כדי שהעסקה הזאת תצא לפועל".

תגיות:חמאסחרבות ברזללירי אלבגמנהרות בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה