כתבות מגזין

"כשהגעתי להסיר את הקעקוע השלישי, הבנתי שיש לי שליחות"

אחרי שהסיר שני קעקועים מגופו, החליט ראובן כהן להמשיך לקעקוע השלישי והגדול מכולם. בזמן שהסיר אותו, הוא הבין שזו הדרך שלו לעזור לבעלי תשובה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

איך נוצר קעקוע על הגוף, וכיצד מסירים אותו? כמה זמן זה לוקח, והאם מדובר בתהליך כואב? האם יש חובה להסיר קעקוע כחלק מתהליך של תשובה? כל השאלות האלה העסיקו גם את ראובן כהן, שהיה בעיצומו של תהליך התשובה שלו. היו לו אז שלושה קעקועים, והוא ידע שלא יוכל להישאר איתם. "הבנתי שמצד החיוב – מספיק לעשות תשובה על קעקוע ואין חובה להסירו. אבל רציתי יותר, הרגשתי צורך עז להתנקות מזה לחלוטין", הוא אומר. "הסרתי קעקוע אחד מהגב, שני מהיד, ואז הגעתי לשלישי והגדול מכולם. תוך כדי טיפול, הבנתי שזו גם הדרך שלי לעזור לבעלי תשובה".

ראובן כהן ראובן כהן

 

מסיר מאהבה

את תהליך התשובה שלו החל כהן בעשור האחרון. "בשעות בהן עמדתי סמוך לחדר הלידה, מחכה לרגע בו תגיח בתי לאוויר העולם, הרגשתי חיבור אלוקי מיוחד, ושם ניצת הניצוץ הראשון", הוא מספר. "בעקבותיו התחלתי לשאול שאלות וללכת לשיעורים, ועם התשובות שהגיעו הבנתי באיזה כיוון עליי לצעוד. בשלב מסוים גיליתי את האיסור לעשות קעקועים על הגוף, שבתור נער צעיר לא היה לי שמץ של מושג ממנו. הרגשתי אז חופשי לחלוטין, והקעקועים רק נתנו ביטוי נוסף לתחושת החופש הזו. לא חשבתי גם על ההשלכות לטווח ארוך שיכולות להיות למעשה, ועל כך שאולי ביום מהימים אתחרט עליו".

בשלב זה, התחיל כהן לברר את הנושא יותר לעומק. "שמעתי שיעור של הרב זמיר כהן על כך, ועוד שיעור קבלי יותר, והבנתי שכאשר אדם יוצר קעקוע באיבר מסוים הוא יוצר גם מחסום רוחני לשפע שאמור לרדת דרך אותו איבר", הוא מסביר. "בנוסף, בתורה כתוב 'וכתובת קעקע לא תתנו בכם'. כתובת – מלשון כתיבה, ובאמת כאשר יש בקעקוע מילים כתובות האיסור חמור יותר. עם מילים מסוימות, שיש בהן קדושה, אסור גם להיכנס לבית הכיסא, וזו בעיה בפני עצמה הדורשת פתרון. התשובה שאדם עושה על עצם יצירת הקעקוע היא בהחלט מספיקה, אך כמה רבנים ששאלתי אמרו לי שראוי ורצוי להוריד ושיש בזה מעלה. בעצם, יש כאן שתי רמות – תשובה תתאה, שהיא בגדר החיוב; ותשובה עילאה, שבאה מתוך אהבה".

ברמה האישית, הרגיש כהן שהוא חייב להסיר את הקעקועים. "ידעתי שאני עושה את זה לא ממקום של חיוב, אלא ממקום של אהבה, שרוצה לקבל עול מלכות שמיים בשלמות", הוא מסביר. "יחד עם הסרת הקעקועים, הרגשתי שאני עובר גם תהליך של ניקוי נפשי. שילמתי כסף, שהיה עבורי כמו פדיון נפש, והכאב ואי הנעימות היו בעיניי ייסורים שממרקים את העוון".

אחרי כל זה, מה הוביל אותך לקנות מכונה להסרת קעקועים בעצמך?

"אני בעל מספרה ומכון לאסתטיקה, ובשלב מסוים הבנתי שזו תשובת המשקל עבורי – לסייע לאחרים להסיר קעקועים. עשיתי זאת תוך החלטה לתת הנחה משמעותית למי שרוצה לנקות את עצמו, כחלק מתהליך התשובה שלו. כאשר אדם חוזר בתשובה, יש כל מיני אנשים שנמצאים שם עבורו – רבנים שמורים לו איך נכון לנהוג, משפחות מארחות ועוד. וזה החלק שלי – לעזור למי שבוחר להוריד את הקעקועים שעשה לפני שזכה להתקרב לדרך התורה".

 

פיגמנט מפורק

ראובן מסביר על התהליך עצמו: "קעקוע נוצר כאשר מחדירים מתחת לעור, בעזרת מחט, פיגמנט מיוחד העשוי חומרים עמידים. יש לנו שלוש שכבות עור: השכבה החיצונית – דרמיס, האמצעית – היפודרמיס, והפנימית – אפידרמיס, כאשר הצבע מוחדר לשכבה האמצעית ובה הוא נשאר. ברגע שמתחילים תהליך של הסרת קעקוע בעזרת לייזר, מביאים פולסים של לייזר שמפרקים את הפיגמנט הנמצא מתחת לעור. פירוק זה גורם למערכת החיסון לשלוח למקום כדוריות דם אדומות, ששואבות את הפיגמנט אליהן ומוציאות אותו מהגוף".

כמה זמן יכול התהליך לקחת?

"זה בדרך כלל לוקח בין ארבעה לשישה טיפולים, שביניהם יש מרווח של חודשיים. בכל פעם מתפרקת שכבת פיגמנט נוספת, ולאורך חודשיים מבצע הגוף תהליך ניקוי. יוצא שכל הסרת קעקוע לוקחת פחות או יותר שנה. לגבי התחושה – הפולס של הלייזר גורם לכאב, אבל הוא לא נורא. אנחנו משתמשים גם במשחה מאלחשת, שמפחיתה שמונים אחוז ממנו, כך שמדובר בתהליך נסבל לחלוטין". 

מה לגבי המחיר?

"הוא משתנה לפי גודל הקעקוע, כמות הפיגמנט שהכניסו בו, וגם הגיל שלו. קעקוע צעיר ידרוש פחות טיפולים, וכזה שנמצא בגוף כבר 20-30 שנה וחדר לשכבת העור הפנימית יותר – ידרוש טיפול ממושך יותר". 

כהן פוגש בקליניקה סיפורים רבים: "באחת הפעמים הגיע אליי אדם שומר מצוות שאשתו, שהייתה פחות חזקה, שכנעה אותו לעשות קעקוע. מיד אחרי שעשה אותו הוא הצטער מאוד, אבל לא ידע איך ללכת אחורה והדחיק את הנושא. זה התבשל בו במשך כמה שנים, עד שהחליט לעשות מעשה ולהסיר את הקעקוע מגופו. לא היה שמח ממנו על הבחירה הזו. בחור נוסף, חוזר בתשובה, קעקע על עצמו את שמה של החברה שהייתה לו אז. עם התהליך שעבר, היה ברור לו שהוא רוצה להסיר את הקעקוע מעליו, ולפתוח דף חדש ונקי עם האישה איתה יזכה לבנות את ביתו". 

מול גל ציור הקעקועים, שהפך פופולרי מאוד בעולם בשנים האחרונות, עולה גל קטן ועדין יותר, אך אורו מאיר למרחוק. "יש התעוררות גדולה בתקופה בה אנחנו נמצאים עכשיו, ותנועה מסיבית של אנשים שבוחרים בדרך התורה. יחד איתה עולה הצורך של אנשים להסיר את הקעקועים מעליהם, וכל זה ממקום של אהבה לה", אומר כהן. "אני רואה אנשים שמסירים קעקועים בגדלות נפש. זה לא נעים, לוקח זמן ועולה כסף, ובכל זאת הם נחושים לעבור את התהליך. הנכונות הזו לנקות את עצמם לחלוטין, למרות ההשקעה הכרוכה בדבר, מרגשת אותי בכל פעם מחדש".

תגיות:קעקועיםשליחותבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה