חדשות בעולם

עיתונאיות של BBC סימנו לייק לחגיגות אחרי טבח שמחת תורה

העיתונאיות מועסקות על ידי תאגיד השידור הבריטי בשלוחה בערבית. ישראל העבירה מידע על התנהגותן, וחברת פרלמנט בריטית דרשה את פיטוריהן. הנהלת התאגיד: "הטענה תיבדק, אם יהיה לה ביסוס ננקוט בצעדים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שתי עיתונאיות של תאגיד השידור הבריטי, ה-BBC, שדיווחו לאחרונה על טענות הכזב לפיהן חיילי צה"ל הכו צוות רפואי בבית חולים ברצועה, סימנו לייק לחגיגות אחרי טבח שמחת תורה. כך דיווח היום (שני) הדיילי מייל. על פי הדיווח, ישראל העבירה את המידע לתאגיד השידור הבריטי, וחברת פרלמנט בלונדון פנתה להנהלת ה-BBC ודרשה את פיטוריהן.

השתיים, סוהה איברהים ומרי אל עאזי, מועסקות בשלוחת ה-BBC בערבית - הראשונה במערכת באנגליה והשנייה בלבנון. אל עאזי הייתה הראשונה לסמן ליק לתמונות וסרטוני השמחה שהעלו אזרחים בלבנון ובטוניסיה, כאשר נודע על האירועים ביישובי העוטף בישראל. איברהים העלתה מאוחר יותר פוסט משלה וכתבה כי "ישראל היא מדינת אפרטהייד המבצעת טרור בפלסטינים".

חברת הפרלמנט הבריטי, ניקולה ריצ'רדס, ציינה כי היא מצפה שלכל הפחות הרשת תשעה את העיתונאיות עד לסיום הבדיקה. לדבריה, "להנהלה יש אחריות על עובדיה לא רק בבריטניה, אלא בכל העולם. אזרחים מצפים לדיווחים אמינים מהכתבים שלהם".

ג'ון מאן, פעיל בריטי הלוחם באנטישמיות, הוסיף כי "כל עיתונאי שמזדהה עם מעשה גזעני הוא אדם לא אמין. אני מאוד מקווה שהנהלת התאגיד הבריטי תחקור את המעשים באופן אמיתי".

הנהלת ה-BBC הגיבה לפנייתה של ריצ'רדס: "אנו לא מגיבים בנוגע לעניינים אישיים של חברי המערכת, אולם אם יהיה ביסוס לטענה ננקוט בצעדים".

כזכור, בחודש שעבר פוטרה דון קוואבה, בכירה ב-BBC, בעקבות שורה של פוסטים אנטישמיים שפרסמה באחרונה. הבכירה העלתה פוסטים ברשתות החברתיות, בהם כינתה את היהודים "זן פולש". בנוסף, השתמשה במילה "Holohoax", שילוב של המילים "שואה" ו"תרמית", מושג המשמש באופן תדיר מכחישי שואה, וכתבה כי השואה היא "תרמית". באחד הפוסטים היא אף השוותה את ישראל לנאצים.

ברשת ציינו כי הבכירה הוזהרה כבר לאחר הטבח בעוטף לחדול מהעלאת פוסטים. זאת לאחר שכתבה ברשתות החברתיות, בתגובה למתקפת החמאס, כי "הקארמה מגיעה לישראלים הפולשים". בנוסף, טענה כי המקורות של העם היהודי לא קיימים ואין עם כזה.

תגיות:BBCאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה