חדשות בארץ

משלחת ישראלית הגיעה לקטאר – החמאס דורש שחרור "בכירים" תמורת החיילות

המתווכים הקטארים הציעו שהמשלחת הישראלית ומשלחת חמאס ישהו באותו מבנה אך בחדרים נפרדים, כדי לנסות לקדם את המשא ומתן. ארגון הטרור מתעקש על נסיגת צה"ל מהרצועה

מיצג בכותל המערבי למען החטופים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מיצג בכותל המערבי למען החטופים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע והאלוף במיל׳ ניצן אלון נחתה אחר הצהריים (שני) בדוחא, בירת קטאר, על מנת לנהל משא ומתן מול נציגי החמאס על שחרור החטופים תמורת אסירים פלסטינים. המשלחת הגיעה ללא ראש השב״כ רונן בר.

המתווכים הקטארים הציעו כי שתי המשלחות ישהו באותו מבנה, בחדרים נפרדים, והמתווכים "ידלגו מחדר לחדר". המטרה: זירוז הדיונים במקום החלפת ניירות עמדה.

ארגון הטרור הגיש לקטארים הצעה לקידום מתווה לשחרור החטופים. על פי ההצעה, ישוחררו חמש חיילות, שבע נשים, 15 גברים מבוגרים ועוד 13 צעירים פצועים וחולים. החטופים הישראליים ישוחררו על פי המפתח הבא: 35 חטופים תמורת 500 אסירים פלסטיניים וחמש חיילות תמורת 250 אסירים מתוכם 150 המוגדרים בכירים. כמו כן, חמאס עדיין מתעקש שישראל תאפשר החזרת תושבים לצפון הרצועה ותודיע על נסיגה. הפסקת האש תהיה בת שישה שבועות ותכלול המשך המשא ומתן על שחרור יתר החטופים, בתמורה לסיום המלחמה.

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר אמש את יציאת המשלחת הקטאר. על פי הדיווח ב-ynet, ישראל מוכנה לשקול החזרת נשים וילדים עזתים לצפון הרצועה, ותשקול שחרור של מספר מחבלים המוגדרים "עם דם העל הידיים" תוך הטלת וטו על חלק מהשמות. הדרישה הישראלית להתקדמות במשא ומתן היא כי חמאס יספק רשימה שמית של כל החטופים, והאסירים הכבדים שישוחררו לא יחזרו לשטח ישראל אלא יגורשו למדינה אחרת.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה