קשב וריכוז

מחקר חדש מצא: ילדים שטיפלו בהפרעת קשב - בעלי סיכון נמוך למות

ממצאים חדשים גילו כי ילדים שלא מטופלים חשופים יותר למוות פתאומי, כמו תאונות. ההפרעה כיום נפוצה מאוד בקרב האוכלוסיה – מה קורה למי שלא מטפל ואיך אפשר לגלות אותה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עד כמה חשוב לנו לטפל בבעיית קשה וריכוז של ילדינו? מחקר שפורסם לאחרונה עשוי לחזק אצלכם את ההבנה שיש לטפל בנושא במהירות. המחקר מצא כי הפרעת קשב וריכוז, מה שמכונה  ADHD treatment, מגבירה סיכון לתמותה מסיבות לא טבעיות. זה יכול לקרות כתוצאה מתאונות או סיבות אחרות שגורמות לתמותה מוקדמת ונובעות מההפרעה.

במחקר נבדקו 150 אלף תושבים משוודיה בכל הגילאים שאובחנו כלוקים בהפרעה. החוקרים עקבו אחר מקרי מוות פתאומיים שהתרחשו כשנתיים לאחר האבחנה. הם גילו 48 מקרי מוות פתאומיים לכל עשרת אלפים מאובחנים שהשתתפו, לעומת 39 שקיבלו תרופה. החישוב הזה הוכיח כי הטיפול התרופתי הוביל לירידה של 19% בסיכון לתמותה. הטיפול בתרופה הפחית, כאמור, בעיקר את הסיכון למוות מסיבות "לא טבעיות", כמו תאונה.

החוקרים הסבירו כי אנשים עם ADHD נמצאים בסיכון גבוה למעורבות בתאונות קטלניות או כתוצאה מעישון או הפרעת אכילה, וכן לתסמינים חמורים כמו דיכאון או חרדה. החוקרים ציינו כי "התרופות מובילות לשיפור השליטה בדחפים".

פרופ' איריס מנור, מומחית ילדים מבית החולים גהה, הסבירה לאתר מעריב כי "הפרעת קשב איננה בעיה פסיכולוגית אלא הפרעה נוירו-התפתחותית, שמלווה בשינויים בחומר האפור והלבן במוח. התרופות להפרעות קשב וריכוז לא רק מסייעות לטפל בבעיית הקשב, אלא גם משפרות את התפקוד הכללי, מפחיתות את הסיכון לתאונות, לשימוש בחומרים מסוכנים וגם לאובדנות. הטיפול בהפרעת קשב גם מסייע להקפיד על הבריאות הכללית, לבצע בדיקות, ליטול תרופות ולהגיע לביקורות ופגישות עם רופאים.

לאחרונה התברר כי להפרעת קשב וריכוז יש בסיס דלקתי בגוף, כך שהתרופות מסייעת כנוגד דלקת. כיום, הפרעת קשב וריכוז קיימת אצל 4% מהמבוגרים ו-11% מהילדים – כלומר, כל ילד עשירי סובל מהפרעה. היא באה לידי ביטוי בהסחות דעת, חוסר הקשבה, קושי להתארגן, שכחה, אימפולסיביות, ולכן אם לא מטפלים בה אפשר לגרום לפגיעה קשה גם בחיי המשפחה, בזוגיות ובעבודה. כיום אפשר לאבחן את הבעיה באמצעות נוירולוג, המסתייע גם בתוצאות בדיקת מוקסו ממוחשבת, שנותנת אינדיקציה לקיומה של ההפרעה.

תגיות:טיפולמחקרהפרעת הקשב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה