אמונה

"אני מתגעגעת לבן שלי מהגלגול הקודם": סיפור חייה המצמרר של ילדה שרוצה לחזור לחייה הקודמים

"אחד מבני המשפחה שנכח במפגש המרגש סיפר: 'זה היה כאילו לוגדי, אשתו, דיברה איתו מהעולם הבא'"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שאנטי דווי (Shanti Devi) היא אישה הודית שנולדה בשנות ה-20 של המאה הקודמת, שטענה עוד מילדותה שאיננה שאנטי אלא אישה בשם לוגדי באי. חייה כפעוטה היו רגילים לחלוטין, עד לגיל ארבע, כשהתחילה לדבר. אז ארעה התפנית הדרמטית בחייה ובחיי משפחתה. עוד בעודה בת ארבע, חזרה שאנטי לטעון בפני הוריה כי ביתה אינה ביתה האמיתי, וביתה האמיתי נמצא בכפר 'מאטהורה', ושהם אינם הוריה האמיתיים. היא נהגה לספר לבני משפחתה על בעלה מחייה הקודמים – קידרנאת צ'ובי (Kedar Nath Choubey), על מגוריה בכפר 'מאטהורה', על רחובות ומיקומי חנויות שונות בכפר, ופרטים שונים מחייה הקודמים, כגון תחביבים, מאכלים אהובים, ואף על אופן פטירתה עשרה ימים לאחר לידת בנה השני. היא טענה שבעלה בחייה הקודמים עובד למחייתו כסוחר, נוהג להרכיב משקפי קריאה, ושיש לו יבלת על הלחי השמאלית.

הוריה לא ייחסו חשיבות לטיעוניה, וראו בכך דמיונות של ילדה ותו לא. אך הגעגועים לא הרפו משאנטי, וכשהייתה בת שש ברחה מביתה בניסיון להגיע לכפר מאטהורה, המרוחק 160 ק"מ מעיר מגוריה, דלהי.

כשהייתה בת שמונה, אימה של שאנטי לא יכלה עוד להתעלם מטיעוניה של בתה, ובן דודה של שאנטי, בישנצ'נד, יצא לחקור את המקרה של בת דודתו. למרבה התדהמה, בן דודה גילה כי אכן קיים אדם העונה לשם של בעלה באותה כתובת אותה מסרה לו שאנטי. עוד הוא גילה כי אכן לקידרנאת הייתה אישה בשם לוגדי שנפטרה בעת לידת בנם שנה קודם ללידתה של שאנטי. בישנצ'נד החליט לשלוח מכתב לקידרנאת, בו הוא סיפר על טיעוניה של שאנטי ועל תיאוריה הרבים מחייה כלוגדי. זמן קצר לאחר מכן האלמן השיב במכתב כי התיאורים אכן נכונים. בני המשפחות החליטו לשלוח את בן דודו של האלמן אל ביתה של שאנטי, במטרה שיציג את עצמו כבעלה מהגלגול הקודם, ובכך לבדוק אם תצליח לדעת שמדובר בשקר. שאנטי לא נכשלה במבחן, וידעה להגיד מיד כי לא מדובר בבעלה, ובנוסף ידעה לומר כי מדובר בבן דודו.

הוחלט לארגן מפגש בבית הוריה של שאנטי בין הילדה שאנטי לבין הבעל מחייה הקודמים ובנם הבכור המשותף. כדי להטעות את שאנטי בשנית, קידרנאת הוצג כאחיו של קידרנאת. שאנטי אמרה באופן מיידי כי מדובר בקידרנאת ולא באחיו. אז היא פנתה אל אימה ואמרה לה: "אמרתי לך שיש לו יבלת על הלחי השמאלית". ברגע המפגש עם בנה, שאנטי פרצה בבכי. היא רצה אל הילד, וניסתה לאחוז אותו בזרועותיה כתינוק למרות שהיה בגובה כשלה, היא חיבקה אותו וכינתה אותו בכינויי חיבה.

במפגש היא תיארה את הניתוחים המורכבים שהיתה צריכה לעבור לאחר לידת בנם השני, והוסיפה פרטים רפואיים אשר לא היתה לה כל אפשרות לדעת. קידרנאת שאל אותה שאלות על חייה כלוגדי, והיא סיפרה לו פרטים ואירועים שהיו ידועים לו וללוגדי בלבד. הוא התרגש מהשיחה עד דמעות, ואמר כי שוכנע כי אכן מדובר בגלגול של אשתו. אחד מבני המשפחה שנכח במקום סיפר: "זה היה כאילו לוגדי, אשתו, דיברה איתו מהעולם הבא".

כשהסיפור המדהים של שאנטי התפרסם בהודו, מהטמה גנדי, מנהיג פוליטי ורוחני בהודו, מינה 15 חוקרים לחקור את הסיפור. הסיפור הפך לסנסציה לאומית בהודו. כשהייתה שאנטי בת 9, היא התבקשה בליווי הוריה וחוקרים בולטים, להגיע אל הכפר מאטהורה יחד עמם. הפתעות החלו מיד לצוץ בפניהם עם הגעת הרכבת לתחנת מאטהורה. שאנטי הראתה את הדרך אל ביתה למרות שמעולם לא הייתה בכפר זה, וכשהגיעה לביתה מחייה הקודמים ציינה "עכשיו הוא צבוע בלבן, אבל אז הוא היה צהוב". היא ידעה אף היכן קבור כסף שהחביאה לוגדי, ואף הצביעה על שינויים חיצוניים שראתה בדרכה בכפר.

שאנטי זיהתה את הוריה מהגלגול הקודם מתוך קבוצה בת 50 אנשים, חיבקה אותם ומיררה בבכי. היא זיהתה גם כן את אחותה של לוגדי, אף שעמדה גם היא בתוך קבוצת אנשים רבים.

חוקרים שהשתתפו במחקר הסכימו כי שאנטי איכשהו זוכרת את חייה במאטהורה, ולא הצליחו למצוא הסבר הגיוני לתופעה. בשלב מאוחר יותר, ד"ר איאן סטיבנסון, יו"ר המחלקה לפסיכיאטריה באוניברסיטת וירג'יניה, שמהווה סמכות עליונה בחקר זיכרונות מגלגולים קודמים, למד גם כן את המקרה שלה וחקר את המעורבים. הוא כתב כי ההצהרות ששאנטי הצהירה כזכרונות מחייה הקודמים, תואמות לעובדות מאומתות.

זיכרונות מגלגולים קודמים הינה תופעה מרתקת, המוכיחה כי עולמנו אינו רק בעל מימד פיזי וגשמי, אלא גם כן בעל מימד רוחני. תופעות פאראפסיכולוגיות מעין אלו מדגימות כי באדם קיים חלק נוסף מלבד גופו הפיזי, והוא – הנשמה.

 

למה יש גלגול נשמות?

היהדות מסבירה כי ישנה מטרה חשובה המסתתרת מאחורי מהלך רוחני זה של החזרת נשמה לחיים נוספים. הנשמה במקורה שכנה בהיכל רוחני בעולמות עליוניים הנקרא 'היכל הנשמות' עד רגע המועד בו הוחלט שהיא תרד לעולם הזה לתוך גוף ותנהל חיים ארציים. לפני רדתה לעולמנו הזכירו לה כי תפקידה הינו לעשות את רצון בוראה – אלוקים, ולשם כך היא נוצרה. כאשר היא תזכה לסיים את תפקידה נאמנה היא תזכה לשכר בצורת עונג רוחני נצחי שלא קיים במושגנו, אך אם היא תשכח לשם מה היא נוצרה ותנהל חיים רחוקים מה', היא תצטרך לעבור מסלולי תיקון שונים בסוף ימייה. אחד ממסלולי התיקון הוא 'גלגול נשמות' שהוא למעשה מועד ב' עבור הנשמה.

חכמי ישראל מבארים מהפסוק המופיע בנביאים "על שלשה פשעי ישראל ועל ארבעה לא אשיבנו" (עמוס ב, ו), כי נותנים לאדם שלוש הזדמנויות בלבד לרדת לעולם הזה ולתקן את עצמו במסלול של נאמנות לתורת ישראל והגשמת היעד הרוחני שהוגדר לו. במידה ובשלוש ההזדמנויות שניתנו לו הוא לא תיקן אפילו במעט את עצמו, אין מעניקים לו הזדמנות נוספת לחזור שוב פעם בגלגול.

מהם ניצוצות של הנשמה? עם איזו נשמה יקום האדם בתחיית המתים? ועל איזו עבירה לא זוכים לקום בתחיית המתים? הרב זמיר כהן  עונה על הכול בסרטון קצר ומרתק:

 

תגיות:גלגול נשמותאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה