חדשות בארץ

מרצה בכיר באוניברסיטה העברית: "צה"ל מבצע טיהור אתני בעזה"

יממה לאחר שהושעתה מרצה בשל דברים דומים, נחשף כי המרצה לי מרדכי פרסם מאמר דעה, המסייע בדיעבד לדרום אפריקה בתביעתה נגד ישראל בהאג. הנהלת האוניברסיטה: "דבריו נאמרו בשם עצמו, אינם חורגים מגבולות חופש הביטוי"

האוניברסיטה העברית (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)האוניברסיטה העברית (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)
אא

יממה לאחר שהאוניברסיטה העברית הודיעה כי היא משעה מתפקידה את המרצה הבכירה, פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, שטענה כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה, נחשפת התבטאות דומה של מרצה נוסף. על פי דיווח היום (רביעי) בעיתון "ישראל היום", המרצה לי מרדכי, בכיר בחוג להיסטוריה, העלה מאמר בעמוד הפרטי שלו, וטען כי ישראל מבצעת בעזה רצח עם, טבח בפלסטינים ופשעים נגד האנושות.

מרדכי כתב: "אני, לי מרדכי, כותב מסמך זה כהיסטוריון וכאזרח ישראלי כדי להעיד, במהלך האירועים המתפתחים, על המצב הנורא ברצועת עזה. העדויות שראיתי הספיקו עבורי להאמין שמה שישראל עושה לאוכלוסייה האזרחית בעזה הוא פשע נגד האנושות שעונה להגדרה של ג'נוסייד - למיטב הבנתי". עוד הוא כותב: "על פי כל העדויות שראיתי, ישראל מבצעת הרס שיטתי בעזה כדי להפוך אותה לבלתי ראויה למגורים בעתיד".

מרדכי פרסם את דעתו על גבי מסמך בן 12 עמודים, תחת הכותרת "טבח בעזה". בנוסף הוא כותב: "עד כה, ישראל הרגה יותר מ-28,775 עזתים - יותר מאחוז מסך אוכלוסיית הרצועה. קצב הרג האזרחים מזעזע, במיוחד לאור העובדה שהוא ממשיך בזמן אמת".

לי מתייחס גם לתביעתה של דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג וטוען כי "חמאס תקף את ישראל. במתקפה זו חמאס הרג למעלה מ-1,200 בני אדם, רובם אזרחי ישראל, וחטף כ-250 בני אדם, שגם רובם אזרחים, לרצועת עזה. אירועי זוועה אלו מהווים פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. רבים אחרים כתבו על הנושא בתקשורת הישראלית והבינלאומית, ואין לי מה לחדש בעניין. פעולות אלו הובילו למלחמה שמהווה את ההקשר לכתיבת מסמך זה".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "דבריו של ד"ר מרדכי נאמרו בשם עצמו ולא בשם האוניברסיטה, והם אינם חורגים מגבולות חופש הביטוי והחופש האקדמי". באתר של האוניברסיטה העברית, בדף המרצה של לי מרדכי, יש קישור לעמוד שלו שם גם פורסמו הדברים על רצח עם בעזה.

כזכור, בתחילת השבוע האוניברסיטה העברית בירושלים שלחה מכתב לפרופסורית נדירה שלהוב-קיבורקיאן, מהפקולטה למשפטים, לאחר שזו חתמה על עצומה פומבית לפיה ישראל מבצעת השמדת עם בעזה. שלהוב-קיבורקיאן הושעתה מהוראה, אחרי שהרקטור והנשיא כבר קראו לה לעזוב את תפקידה כשפרסמה את העצומה. מאחר ולא עשתה זאת, ולדברי בכירים באוניברסיטה המשיכה להתבטא נגד ישראל, הוחלט להשעותה. האוניברסיטה ציינה כי "התבטאויותיה לוקחות את חופש הביטוי והחופש האקדמי לקצה ועושות בו שימוש ציני כדי שיסוי והסתה".

תגיות:האוניברסיטה העבריתהסתהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה