חדשות בארץ

רעידת אדמה הורגשה בצפון – עוצמתה 3.8 בסולם ריכטר

המכון הגאולוגי אישר כי הרעידה התרחשה באוזר הכנרת והורגשה לרוחב הצפון. בעקבות כך הופעלו אזעקות במספר מוקדים ברחבי עמק הירדן. הממשלה אמורה לדון בדו"ח מבקר המדינה על היערכות לרעידה, שהוגש לה לפני כחודשיים

אימון לחילוץ נפגעי רעידת אדמה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אימון לחילוץ נפגעי רעידת אדמה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

המכון הגאולוגי עדכן הצהריים (רביעי) כי רעידת אדמה הורגשה בצפון הארץ בשעה 12:50. מקור הרעידה, בעוצמה של 3.8 בסולם ריכטר, נרשם בעומק של כ-17 קילומטרים באזור הכנרת.

בעקבות כך הופעלו אזעקות במספר מוקדים ברחבי עמק הירדן. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק.  ביומיים האחרונים, אישרו במכון הגאולוגי, נרשמו שתי רעידות נוספות, בעוצמות של 2.1 ו-2.6, באותו האזור. הן לא הורגשו.

מבקר המדינה הגיש דו"ח היערכות

בחודש ינואר האחרון הגיש מבדר המדינה, מתניהו אנגלמן, דו"ח ביקורת על היערכות המדינה לקראת רעידת אדמה גדולה, בשל ההתרעות שזו אכן עלולה להתרחש בעתיד. מדובר בדו"ח מעקב לדו"ח קודם שהוגש לפני כחמש שנים.

בין היתר קבע המבקר כי בביקורת הקודמת עלה כי יותר מעשור לאחר שאושרה תמ"א 38, היא לא השיגה את מטרתה העיקרית - לקדם במידה רבה את חיזוקם של מבני מגורים מפני רעידות אדמה. בביקורת המעקב נמצא כי הליקוי לא תוקן. בנוסף, בביקורת הקודמת עלה כי משנת 2016 קטן התקציב שהוקצה לחיזוק מבני מגורים. לדבריו, עשרות אלפי מבנים ישנים בחרבי הארץ נמצאים בסכנה התמוטטות במקרה של רעידת אדמה חזקה.

המבקר המליץ לראש הממשלה, שר הביטחון, שר הבינוי והשיכון וכלל השרים החברים בוועדת השרים להיערכות למוכנות האזרחית למצבי חירום, בשיתוף המל"ל וועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה, לפעול להאצת כלל הפעילות להגברת מוכנות מדינת ישראל להתמודדות עם רעידת אדמה, "באמצעות גיבוש תוכניות פעולה ארוכות טווח והקצאת תקציב ייעודי רב-שנתי למימוש היעדים שהוגדרו בהם".

 

תגיות:רעידת אדמהדו"ח מבקר המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה