חדשות בארץ

נתניהו: "אי אפשר לתמוך בזכות ישראל להגן על עצמה, ואז להתנגד למימוש הזכות"

בנאום בפני משתתפי ועידת איפא"ק העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לאלה הקוראים לישראל לא להמשיך בלחימה. יו"ר ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין: "הרשות הפלסטינית צריכה לבחור: או להילחם בטרור - או לשלם על כך"

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שלישי) דברים בנאום שהועבר לבאי ועידת איפא"ק, הלובי הפרו – ישראלי בארה"ב. נתניהו התייחס לקריאה מצד הקהילה הבינלאומית, ובראשן ארה"ב, למתן את הלחימה ולהימנע מתקיפה עצימה ברפיח.

במסר שכוון בעיקר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר נתניהו: "אני מעריך מאוד את התמיכה שקיבלנו מהנשיא ביידן והממשל ואני מקווה שהיא תמשיך. ישראל תנצח במלחמה הזו, לא משנה מה. כדי לנצח במלחמה זו עלינו להשמיד את גדודי הטרור הנותרים של חמאס ברפיח. לחברים שלנו בקהילה הבינלאומית אני אומר: אי אפשר לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ואז להתנגד לישראל כשהיא מממשת את הזכות הזו. אתה לא יכול להגיד שאתה תומך במטרה של ישראל להשמיד את חמאס, ולאחר מכן להתנגד לישראל כאשר היא נוקטת בפעולות הנדרשות להשגת מטרה זו. אתה לא יכול להגיד שאתה מתנגד לאסטרטגיה של חמאס להשתמש באזרחים כמגן אנושי, ואז להאשים את ישראל בקורבנות האזרחיים שהם תוצאה של האסטרטגיה הזו של חמאס. הניצחון שלנו בהישג יד. אני יודע שהרוב המכריע של העם האמריקאי עומד איתנו".

אדלשטיין: "על הרשות להחליט בין לחימה בטרור או לשלם על כך"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, התייחס לרשות הפלשתינית ולמסרים שיצאו באחרונה מפי גורמים ברשות, התומכים בחמאס. חלק מחברי הנהגת הרשות, המזוהים עם היו"ר אבו מאזן, אף קראו לממשלת אחדות פלסטינית שהחמאס יהיה חלק ממנה. 

בדיון בוועדה, שעסק בין היתר בחילוט כספי המיסים של הרשות הפלסטינית והעברתם למשפחות קורבנות הטרור, אמר אדלשטיין: "את הטרור מנצחים ביד קשה, אך את שורשיו חונקים במישור הכלכלי. הרשות הפלסטינית צריכה לבחור: או להילחם בטרור - או לשלם על כך".

תגיות:בנימין נתניהואייפא"ק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה