חדשות בעולם

במהלך כנס בסעודיה: הרב נדרש להוריד את הכיפה – המשלחת האמריקנית עזבה

הרב אברהם קופר, סגן נשיא "מכון ויזנטל", עמד בראש המשלחת האמריקנית לכנס שעסק בחופש הדת ברחבי העולם. הסעודים דרשו ממנו לא להסתובב עם כיפה על ראשו, ובתגובה המשלחת האמריקנית עזבה את סעודיה

ריאד בירת סעודיה (צילום: shutterstock). בעיגול: הרב קופר (צילום: מכון "ויזנטל")ריאד בירת סעודיה (צילום: shutterstock). בעיגול: הרב קופר (צילום: מכון "ויזנטל")
אא

המשלחת האמריקנית שנשלחה על ידי הבית הלבן להשתתף בכנס בסעודיה, שעסק ב"פיקוח על חופש הדת במדינות בעולם," הודיעה היום (שלישי) כי נציגיה עזבו את הכנס. הצעד נעשה במחאה על כך שהסעודים דרשו מיו"ר המשלחת האמריקנית, הרב אברהם קופר, להסיר את הכיפה מעל ראשו "במקומות ציבוריים".

התקרית אירעה במהלך ביקור של המשלחות באתר מורשת עולמי ליד ריאד. בהודעה שמסרה המשלחת (USCIRF), שתפקידה לבחון נסיבות של הפרות של חופש הדת בעולם ולהציע המלצות מדיניות לנשיא ג'ו ביידן, המלווים הסעודים פנו לקופר ודרשו ממנו להסיר את כיפתו.

קופר, סגן נשיא מכון "שמעון ויזנטל", סירב. לדבריו, "לא חיפשתי עימות או פרובוקציה, אבל כיהודי שומר מצוות אני לא יכול להיענות לבקשה להסיר את הכיפה שלי. אסור למנוע מאף אחד גישה לאתר מורשת, במיוחד כשזה נועד להדגיש אחדות וקידמה, רק בגלל שהוא יהודי. במיוחד בתקופה של אנטישמיות משתוללת, הבקשה ממני להסיר את הכיפה שלי לא אפשרה לנו להמשיך בביקורנו".

תגיות:סעודיהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה