חדשות בארץ

פרופ' באוניברסיטה הכחישה את הטבח וטענה: "אי אפשר לקחת בעלות על האדמה שלי"

בתיעוד נשמעת פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן אומרת: "הם לא יכולים להזיז את בני עמי, הם לא יכולים להרוג ולא לפחד. אז כדאי להם לפחד". בעבר טענה שישראל מבצעת פשעי מלחמה. איך הגיבו באוניברסיטה?

(צילום: משה שי / פלאש 90)(צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

לפי תיעוד שמתפרסם בערוץ 14, נשמעת פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן, מרצה בכירה באוניברסיטה העברית, מתראיינת לפודקאסט ומכחישה חלק ממעשי הטבח של חמאס. במהלך השיחה היא אמרה: "אם אני הולכת ברחוב ואני מדברת ערבית אתה תראה אותם נבהלים ומפחדים. והם צריכים לפחד, כי פושעים תמיד מפחדים".

"הם לא יכולים לקחת בעלות על האדמה שלי, הם לא יכולים להזיז את בני עמי, הם לא יכולים להרוג ולא לפחד", הוסיפה הפרופ'. "אז כדאי להם לפחד. וזו הסיבה שהם מפחדים – כי הם לא יכולים להביט בנו בפרצוף".

עוד אמרה פרופ' שלהוב-קיבורקיאן כי "אני לא יודעת מתי העולם יתעורר. זה הזמן לבטל את הציונות. וזה הכיוון אליו אני הולכת – לבטל את הציונות. האי לא יכולה להמשיך, היא לא יכולה, זה פלילי. אנו נוכל להמשיך רק כשהציונות תתבטל, זה מה שאני רואה.

"הם ישתמשו בכל דבר כדי להמשיך להרוג, זו מכונת הרג. המשטר הזה יכול להמשיך רק על ידי מחיקת הפלסטינים. הם ישתמשו בכל שקר, הם התחילו בתינוקות, הם המשיכו באונס, הם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים כל יום עם סיפורים אחרים, אני מקווה שהעולם יפסיק להאמין להם".

אם חשבתם שזאת הפעם הראשונה שבה היא מתבטאת כך, טעיתם. בחודש אוקטובר האחרון הודיעה האוניברסיטה לפרופ', שטענה שישראל מבצעת פשעי מלחמה, כי עליה לשקול לעזוב את משרתה. במכתב ששלחו הנשיא והרקטור נכתב כי טענתה שישראל מבצעת פשעי מלחמה משולים להסתה וכי הם מצטערים שהיא חלק מקהילת האוניברסיטה.

פרופ' שלהוב-קיבורקיאן היא מומחית לקרימינולוגיה ולעבודה סוציאלית ומרצה בכירה. היא פרסמה עצומה שבה טענה כי ש"ישראל מבצעת השמדת עם בעזה".

נשיא האוניברסיטה הוא פרופ' אשר כהן יחד עם הרקטור קרא להתפטרותה, אך טרם ננקטו צעדים נגדה. כעת, בישראל קוראים לאוניברסיטה לפעול. "טענתך אינה מרוחקת מאוד מעבירות של הסתה והמרדה", נכתב בהודעה שנשלחה לה. יחד עם זאת, הובהר שאין באפשרות המוסד להעמיד אותה לדין משמעתי.

תגיות:אוניברסיטה העבריתנדירה שלהוב-קיבורקיאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה