חדשות בארץ

שליחת האו"ם לחקירת עובדי אונר"א הגיעה לישראל – העדויות הוצגו בפניה

קתרין קולונה, שרת החוץ לשעבר של צרפת, עומדת בראש ועדת בדיקה עצמאית לבדיקת פעילותה של סוכנות הסיוע לפליטים הפלסטינים. בודקת את העדויות על שיתוף הפעולה מצד עובדי אונר"א עם מחבלי החמאס

אונר"א (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)אונר"א (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

קתרין קולונה, העומדת בראש הוועדה לחקר מעשי עובדי אונר"א ושיתוף הפעולה שלהם עם החמאס, החלה היום (שני) את ביקורה בישראל. קולונה, שרת החוץ לשעבר של צרפת, מנהלת חקירה עצמאית בגיבוי האו"ם.

ישראל הציגה בפניה את העדויות והחומר המודיעיני המצביע על היקף ועומק שיתוף הפעולה של מאות עובדי אונר"א עם ארגון הטרור. כן הוצגו העובדות המצביעות על כך שמאות מהם גם פעילי חמאס. בנוסף, הוצגו לה הוכחות על השימוש שעושה חמאס במתקני אונר"א, בראשם בתי ספר ומרפאות. באותם מקומות חשף צה"ל מחסנים לאחסון אמל"ח ומשגרים לביצוע ירי רקטות לעבר ישראל, תוך סיכון חייהם של תושבי רצועת עזה. בחלק ממבני אונר"א בעזה אותרו גם פירי מנהרות.

בישראל ביקשו ממנה לחקור גם את מערכת החינוך של אונר"א, שם התגלתה הסתה לאלימות והועברו תכנים אנטישמיים בספרי הלימוד.

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על הגעת ראש הוועדה לישראל. לדבריו: "ישראל משתפת פעולה באופן מלא עם הוועדה על מנת להציג את הממצאים החמורים שנמצאים בידיה. מקווה שממצאים אלה ישוקפו בדו"ח שתגיש קולונה לאו"ם".

הערב נועדה קולונה עם שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אלי כהן, שאמר: "הגיעה העת שהקהילה הבינלאומית והאו"ם עצמו יבינו - אונר"א היא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון. צריך לשים סוף לפעילות אונר"א, לא רק בעזה - אלא גם ביהודה ושומרון". הוועדה בראשותה צפויה להגיש דו"ח ביניים בסוף מרץ, ודו"ח סופי עד סוף אפריל.

היום ימריא שר החוץ, יחד עם נציגי משפחות חטופים, לדיון במועצת הביטחון של האו"ם. זאת לאחר שארה"ב, בריטניה וצרפת, הצליחו לקבוע דיון שיעסוק באלימות ובפשעים של מחבלי החמאס במתקפה על יישובי העוטף. בדיון יוצג לנציגי המדינות במועצת הביטחון גם הדו"ח של פרמילה פאטן, שתומך בטענות ישראל.

תגיות:חקירההאו"םאונר"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה