חדשות בארץ

נתניהו: "המפתח להבסת חמאס הוא פעולה צבאית ברפיח"

ראש הממשלה התייחס להמשך הלחימה והוסיף: "אנחנו קרובים לניצחון". האמריקנים הציעו הפסקת אש בת כמה ימים, בתמורה לכך שחמאס יעביר רשימה שמית של החטופים. איסמעיל הנייה: "אם נקבל התחייבות לנסיגה מלאה - נשלים את המשא ומתן"

נתניהו (צילום: Nimrod Klikman/POOL)נתניהו (צילום: Nimrod Klikman/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (בין ראשון לשני) בריאיון לעיתון "בילד" הגרמני כי "בין ההרוגים בתקיפות צה"ל ברצועה היו לפחות 13 אלף מחבלים". לדבריו, "המפתח להבסת חמאס הוא פעולה צבאית ברפיח. אנחנו קרובים לניצחון, זו רק שאלה של שבועות. לוותר עכשיו זה יהיה אבסורד. כמו להשאיר רבע מדאע"ש במוסול". עוד טען כי במקרה כזה, חמאס ימצב את עצמו מחדש ויתחיל לשקם את עצמו.

כזכור, בשישי הודיעו צה"ל והשב"כ כי נערכה פגישה בין הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי לבין ראש השב"כ רונן בר, בהשתתפות בכירים משתי זרועות הביטחון, והוכנו התוכניות לקראת המשך הלחימה בדרום הרצועה. התוכניות הועברו לאישור הקבינט. צה"ל תוקף מזה מספר שבועות מטרות ממוקדות ברפיח והתוכניות עוסקות בהמשך התמרון הקרקעי.

המשא ומתן בנוגע לעסקה לשחרור חטופים, תמורת הפוגה ושחרור אסירים פלסטינים, נותר במבוי סתום. היום דווח בארה"ב כי ראש ה-Cia וויליאם ברנס הציע לשני הצדדים הפוגה בלחימה למשך מספר ימים, בתמורה לכך שחמאס יעביר רשימה שמית של כל החטופים הנמצאים בידו, בין אם בחיים ובין אם לאו.

בישראל לא הגיבו לדיווח ולא ברור אם ההצעה תתקבל, שכן כחלק מהמתווה שהוצע לפני כחודש בפגישות בפריז, ישראל דרשה את הרשימה כתנאי מוקדם להמשך המשא ומתן, אך ללא הפסקה בלחימה.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, הודיע אמש כי הארגון מוכן לחזור לשולחן המשא ומתן. התנאי: התחייבות מצד ישראל על נסיגה מלאה מהרצועה, בימים הקרובים. לדבריו, "אנחנו לא מקבלים הסכם שלא מסיים את המלחמה או מגרש את האויב מעזה. אם נקבל היום עמדה ברורה לגבי התחייבות הכיבוש לנסיגה והחזרת העקורים - אנחנו מוכנים להשלים את המשא ומתן".

הגרי בתקשורת הערבית, לקראת הרמדאן: "מנהיגי חמאס מסלימים את המצב בעזה"

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התראיין לקראת הרמדאן ברשת "סקיי ניוז" בערבית, ואמר כי "יש חשיבות למבצע צבאי ברפיח, שם יש ארבע חטיבות של חמאס שצה"ל רוצה לפרק. לחמאס עדיין יש יכולת צבאית ברפיח". לדבריו, "מנהיגי חמאס מסלימים את המצב בעזה".

נתניהו הנחה להכין אלפי מקומות כליאה לעצורים ולאסירים ביטחוניים חדשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרדי האוצר, הביטחון והביטחון הלאומי "להכין בדחיפות אלפי מקומות כליאה לעצורים ולאסירים חדשים". כך נמסר מלשכתו, שציינה כי ההנחיה ניתנה בסיכום דיון ביטחוני בין-משרדי בנושא מצוקת מקומות הכליאה לאסירים ביטחוניים. במהלך הדיון הציגו נציגי צה"ל ושב"כ את הערכתם כי במהלך שנת 2024 ייעצרו בעזה וביו"ש אלפי מחבלים, ועל כן נוצר צורך דחוף להיערך לקליטתם. שירות בתי הסוהר הציג את תוכניותיו להיערכות זו, בהתבסס על הכנת מערכים חדשים לטווח הזמן הקצר ולטווח הזמן הבינוני. ראש הממשלה אישר את התוכנית.

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה