בין אדם לחברו

להתרכז באור ובטוב שבנו – זה הסיכוי היחיד לנצח

אנחנו סיירת מטכ"ל של העולם. עברנו מסלול של אלפי שנים. בואו לא נישבר בקילומטרים האחרונים!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"לצערנו אין לנו איך לעזור". דבריו של מנהל המחלקה נפלו על ההורים כרעם ביום בהיר, והותירו אותם עם עיניים קרועות לרווחה. בנם יקירם נתקף בחיידק אלים, וכעת גופו נתון למלחמה אלימה ביותר. הרופא הסביר להם שמדובר בחיידק מסוג כזה שדומה להפליא לנוגדנים שכבר קיימים בתוך המערכת החיסונית, ומשום כך הגוף אינו מזהה אותו כאויב. בנוסף, מדובר בחיידק אכזרי במיוחד. בקיצור, צריך רחמי שמים מרובים.

"מה הסיכוי שלו להירפא?", שאלו ההורים כשדמעות סוררות שוטפות את לחייהם. "רק אם גופו של בנכם ידע לזהות 'מי אויב ומי אוהב', הדרך לריפוי מוחלט תהיה אפשרית ואף קצרה, משום שגופו של בנכם מכיל כמות מספקת של נוגדנים כדי למגר לחלוטין את החיידק האלים. וכאן בדיוק הבעיה...", ענה הרופא כשהוא פוכר את אצבעותיו בצער.

"האם אין שום דרך לעזור לו?", שאלו ההורים שוב בזעקה, כשלבם שותת דם. "יש רק דרך אחת, והיא מסוכנת מאוד: לתקוף את הגוף מבחוץ במחלות נוספות, כדי לגרום לגוף לייצר כמות עצומה של נוגדנים, ולקוות שבתוך המלחמה הכוללת – הגוף יזהה את החיידק האלים בתוך האויבים. הסיכון בזה הוא עצום...", הגיב מנהל המחלקה.

יש לנו עם נפלא. עם ישראל מלא אור, מלא תקווה, מלא חיבור ואהבה! ישנם בינינו אנשים שמזכירים לנו כמה אנו עם מדהים (דוגמת איריס חיים ועוד), ושאין עוד עם מופלא כמונו בכל העולם.

ובתוך כל הטוב הנפלא הזה, קיים לצערנו מיעוט אפסי ומבוטל, אך אלים, המכרסם ומאיים על האחדות שלנו. אנו לא מגדירים נכון את הסכנה, כי מדובר בחלקים שהם ממש מתוכנו עצמנו, וזה מה שהופך את הכל למסובך. אך יגיעו ימים (שעם ישראל מצפה להם כבר אלפי שנים) שהקב"ה יגלה את מלכותו בעולם, וישלח לנו את משיח צדקנו (במהרה בימינו). ימים בהם כל מלכי אומות העולם יתאחדו נגדנו, ואז יקרה משהו מדהים! וכך מתאר זאת הזוהר הקדוש (שמות דף ז' ע"ב): "וּבְהַהוּא זִמְנָא יִתְּעַר קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא גְּבוּרְתֵּיהּ לְכָל עַמִּין דְּעָלְמָא, וּמַלְכָּא מְשִׁיחָא יִתְיְדַע בְּכָל עָלְמָא, וְכָל מַלְכִין דְּעָלְמָא יִתְעָרוּן לְאִתְחַבְּרָא לְאַגָּחָא קְרָבָא בֵּיהּ.וְכַמָּה מִפְּרִיצֵי יְהוּדָאִין יִתְהַפְּכוּ לְאָהַדְּרָא לְגַבַּיְיהוּ, וְיֵיתוּן עִמְּהוֹן, לְאַגָּחָא קְרָבָא עַל מַלְכָּא מְשִׁיחָא" (תרגום: ובאותו זמן יעורר הקב"ה גבורתו על כל עמי העולם, ומלך המשיח יתוודע בכל העולם, וכל מלכי העולם יתעוררו להתחבר להילחם בו, וכמה מרשעי ישראל יתהפכו לצדם ויבואו עמהם להילחם נגד מלך המשיח).

המשימה שלנו כעת היא להגביר את הטוב, את האהבה והאחדות, מתוך תפילה לבורא עולם שישלח לנו מהרה את משיח צדקנו, ונזכה בקרוב לשלום אמת וכבוד שמים אמיתי. אמן.

* * *

מעל הטבע. מעל הזמן. עם ישראל. עברה עלינו גלות ארוכה. היינו מפורדים ומפוזרים בכל העולם. נפערו בינינו פערים מנטליים קוטביים. עברנו תמורות שאף עם בעולם לא יכול לרשום. ובכל זאת, הנה אנחנו כאן, בארצנו הקדושה. ביחד.

יש צלקות? משקעים? פצעים פתוחים? משברים? ואפילו תככים? כל זה טבעי. מה ניתן לצפות מעם שעובר מסלול בדומה למה שאנו עברנו?

"גלות מצרים"? נו... בהסתכלות לאחור זה היה רק פרומו לפני המסלול האמיתי שחיכה לנו. אם בצבא "גיבוש" נמשך שבוע, ושירות רגיל הוא שלוש שנים – בתולדות עם ישראל ה"גיבוש" נמשך מאתיים שנה, והמסלול התפרס על שלושת אלפי שנים. ככה זה כשאתה שייך לעם שהוא הסיירת של העולם. 

עכשיו אנחנו כאן, ונותרו הקילומטרים האחרונים לסיום המסלול. הבחירה בידינו אם לדשדש ולטבוע בים של עייפות ודכדוך, או להתגבר כמו אריות ולהוכיח לכולם (ולעצמנו) שלא לחינם הקב"ה בחר בנו!

הבחירה בידינו אם להרים את הראש ולהיות גאים ביהדותנו, או לפתח את רגשות הנחיתות שנזרעו בגלות ולהתבייש בעצם קיומנו, כפי שהגדיר זאת רבי נחמן מברסלב – "כִּי עַכְשָׁו בָּעֲווֹנוֹתֵינוּ הָרַבִּים חֵן וַחֲשִׁיבוּת הָאֲמִיתִּי שֶׁל יִשְׂרָאֵל נָפַל, כִּי עַכְשָׁו עִקַּר הַחֲשִׁיבוּת וְהַחֵן הוּא אֶצְלָם" (ליקוטי מוהר"ן א'). האם להסמיק כל אימת שמישהו מאחינו מבליט את יהדותו, או דווקא להפך, להרים את הראש בגאווה, מתוך הבנה שאין עוד מסורת מדהימה כמו שלנו בכל התרבויות והדתות?

הבחירה בידינו אם להכיר כל אחד במעלת חברו, לראות רק הטוב והחיובי שבזולת, לחיות באחווה ואחדות כראוי לעם מספר אחת בעולם, או להיסחף בזרם השוצף של התקשורת הרעילה, שעושה הכל כדי לטייח ולטשטש את זהות האומה. תקשורת שבמציאות תקינה היתה מוקעת מעל כל במה. האם לאפשר לזרעי השיסוי והשנאה לנבוט ולצמוח בתוכנו כמו גידול ממאיר, או דווקא להפך, לתמוך זה בזה, לאהוב אפילו "בחינם" ולשדר עוצמה פנימית?

בסופו של דבר חזרנו ונפגשנו כאן שוב עם אותם ספרי התורה, אותם התהילים והפרשות החלה, אותן ציציות, תפילין ועוד אלפי הסממנים שייחודיים רק לעם היהודי. אלפיים שנה הוכחנו שוב ושוב שאנו קרוצים מחומר אחר, שאנו שווים הרבה יותר, שלא לחינם הקב"ה בחר דווקא בנו מכל העמים. אלפיים שנה לא שברו אותנו, לא ניתן לזה לקרות עכשיו בשום אופן! הגיע הזמן להכריז את האמת הברורה ועם כל העוצמה: אנחנו עם נפלא! אין עוד עם בעולם כדוגמת עם ישראל.

 

תגיות:עם ישראלבין אדם לחברו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה