חדשות בארץ

אות חיים התקבל מחטופים בשבי חמאס – ארה"ב וקטאר בניסיון נוסף להשיג הסכם

מספר משפחות שיקיריהן מוחזקים בשבי חמאס קיבלו את המידע מפי גורמי הביטחון. ראש המוסד דדי ברנע נפגש עם עמיתו האמריקני ושמע ממנו שהקטארים מפעילים לחץ על ראשי החמאס להסכים למתווה

כיכר החטופים (צילום: Jonathan Shaul / Flash90)כיכר החטופים (צילום: Jonathan Shaul / Flash90)
אא

השבוע הגיעו לעשרות בודדות של משפחות חטופים אותות חיים של יקיריהן המוחזקים בשבי החמאס. כך דווח בשישי בחדשות 12, שלא הוסיף פרטים בשל מגבלות הצנזורה.

משרד ראש ממשלה מסר הערב (מוצאי שבת), בשם המוסד, כי ראש המוסד דדי ברנע נפגש אתמול בירדן עם ראש ה-CIA, ביל ברנס, במסגרת המאמץ לקידום עסקה נוספת להשבת החטופים. ברנס מסר כי קטאר מפעילה לחץ על ראשי החמאס בדוחא, לשכנע את יחיא סינוואר להסכים למתווה שהוצע לפני כחודש בפריז. לפי מתווה זה ישראל תשחרר אסירים ותיזום הפוגה בלחימה בת שישה שבועות. חמאס ישחרר 40 חטופים. ראשי החמאס בעזה הודיעו ביום חמישי למצרים ולקטארים שהם מתנגדים לעסקה, ודורשים סיום הלחימה ונסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה.

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר אתמול לבני משפחותיהם של החטופים האמריקנים, במהלך פגישה בבית הלבן, כי הממשל האמריקני מתכוון להמשיך ללחוץ להגעה לעסקה גם אחרי תחילת חודש הרמדאן. סאליבן אמר כי הבית הלבן סבור שהעסקה הנוכחית שנמצאת על השולחן הוגנת עבור שני הצדדים. הוא ציין כי ארה"ב ממשיכה ללחוץ על חמאס באמצעות מצרים וקטאר והדגיש שהשיחות יימשכו גם מחר כדי לנסות להגיע לעסקה.

דובר צה"ל התייחס למשא ומתן לשחורר חטופים ואמר במוצאי שבת: "חמאס מונע הסכם ופועל בניגוד למה שעלה בידי המתווכים".

ארה"ב תקים רציף ימי בעזה

נשיא ארה"ב הכריז בשישי, בנאום שנשא בבית הנבחרים, כי ארה"ב תקים רציף ימי בצפון הרצועה, לצורך הקלה בהעברת הסיוע ההומניטרי. הרציף שיוקם יהיה רציף ארעי ויידמה מזח צף. לדבריו הדבר ואם מול ישראל שתפקח ותאבטח את המקום. הפנטגון ציין כי אלף חיילים אמריקנים ייקחו חלק במיזם, אך לא ידרכו על אדמת עזה. בניית המזח תימשך כחודשיים אך טרם נקבע מתי תחל העבודה.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס הערב בהצהרה לתקשורת להודעות נשיא ארצות הברית, לפיהן יוקם בחוף עזה רציף ימי. הגרי מסר: "אנחנו מתאמים הקמה של נמל זמני שנועד להכניס ציוד לעזה עם בידוק ביטחוני מלא. נפיץ אותו על ידי ארגונים בינלאומיים".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה