חדשות בארץ

בת ה-90 שניצלה מחטיפה לעזה: "אמרתי למחבל שאני מהמדינה של הכדורגלן מסי"

אסתר קוניו מניר עוז חשפה את השיחה שניהלה עם המחבלים בביתה ביישוב: "המחבל אמר לי שהוא אוהב את מסי אז הוא מוותר לי". שני נכדיה נחטפו לעזה

המתקפה על ניר עוז (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)המתקפה על ניר עוז (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

בזמן מתקפת החמאס על יישובי העוטף נכנסו מחבלים לביתה של אסתר קוניו בת ה-90. הם איימו עליה ואמרו שהבית שלה "יעלה באש". סרט שהוקרן הלילה (בין חמישי לשישי) בארגנטינה מולדתה, חושף את השיחה שניהלה עם אחד המחבלים ובדיעבד גרם לו לוותר על חטיפתה ולהותירה בחיים. גורלם של שניים מנכדיה היה שונה ושניהם נחטפו מבית אחר בקיבוץ, ועדיין חטופים בעזה.

בריאיון לסרט התיעודי "קולות מהשבעה באוקטובר – סיפורם של השורדים הלטיניים", סיפרה קוניו כי הייתה בממ"ד כשהמחבלים נכנסו לביתה וניגשו אליה: "הם היו שניים ואחד מהם שאל אותי 'איפה המשפחה שלך?'. אמרתי לו 'אין לי משפחה, אני לבד. אתה לא יכול לראות? תסתכל בבית. המחבל אמר לי 'את באה איתי. אין פה אנשים, הכול הולך לעלות באש".

אסתר סיפרה כי אמרה למחבל "אל תדבר איתי", והוסיפה: "אני לא יודעת את השפה שלך. אתה מדבר ערבית, אני מדברת עברית בקושי. אמרתי לו 'אני מדברת ארגנטינאית, ספרדית'. הוא אמר 'מה זה ארגנטינה', אז אמרתי לו 'אתה צופה בכדורגל?', והוא אמר 'כן, אני אוהב כדורגל'. אמרתי לו 'אני מאיפה שהכדורגלן לאונל מסי גר, והוא ענה 'מסי, אני אוהב את מסי'".

משפט זה, משחזרת קוניו, הוא כנראה מה שהציל את חייה: "המחבל הניח את הרובה בידיים שלי, הצטלם איתי ואז הוא וחברו עזבו. אמר לי שהוא מוותר לי. אני מקווה שמסי יודע שהזכרתי אותו ובגללו ניצלתי. עכשיו אני מבקשת את הנכדים שלי. אמרתי שאם אפשר להתפלל לאלוהים, שינסה להוציא אותם החוצה בגלל שהם ילדים ששווים זהב. דוד ואריאל קוניו".

דוד נחטף מביתו בניר עוז יחד עם אשתו שרון ובנותיהם יולי ואמה. שרון והבנות שוחררו במסגרת ההפוגות לשחרור חטופים.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזהאסתר קוניו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה