חדשות בארץ

ראש השב"כ הנחה: לתחקר את האירועים שקדמו למתקפה על העוטף

רונן בר הודיע כי הארגון שהוא עומד בראשו יבדוק תחילה את הפעילות המבצעית שקדמה למתקפת מחבלי החמאס. ההערכה היא כי המסקנות יפורסמו בעוד מספר חודשים. צה"ל החל בתחקיר דומה בחודש שעבר

  • כ"ז אדר א' התשפ"ד
ראש השב"כ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)ראש השב"כ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

ראש השב"כ רונן בר הורה להתחיל בביצוע תחקירים מבצעיים, באגפים וביחידות הקשורות לאירועים שקדמו למתקפת החמאס על יישובי העוטף. כך דווח היום (חמישי) ב-ynet. בכך מצטרף השב"כ לצה"ל, שהחל בתחקיר פנימי לפני כחודש.

על פי הדיווח, בשל העובדה שהתחקירים מתקיימים תוך כדי הלחימה, ההערכה היא שהם יימשכו כמה שבועות וייתכן שאף חודשים. בשב"כ אישרו שאכן החלו התחקירים המבצעיים, במקביל ללחימה ברצועת עזה ולסיכול הטרור ביהודה ושומרון.

הנושאים העיקרים בתחקיר שיעסוק במחדל המודיעיני: סדר הפעולות ובדיקת המידע שהתקבל בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר, וההתרעה לגבי אפשרות לפעולה מצד חמאס; האותות שנקלטו ושלא תורגמו להבנה של תחילת מלחמה; כרטיסי הסים שהחליפו מחבלי הנוחבה לפני המתקפה ובנוסף אי קבלת מידע ממקורות אנושיים על התארגנות חמאס לבצע את המתקפה. כזכור, עם תחילת המלחמה הודיע בר: "האחריות עלי, לא הצלחנו לייצר התרעה מספקת".

בהוראת הרמטכ"ל: צה"ל מרחיב את התחקיר

בתחילת החודש שעבר הודיע הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי כי הורה על ביצוע תחקיר, שיתמקד באירועים שקדמו למתקפת הטרור על יישובי העוטף. בתום איסוף מידע ובדיקות ראשוניות, ותחקיר ראשוני ביחידת 8200, התחקיר "יעלה שלב" בשבוע הבא. אז תחל סדרת תחקירים בפיקודים, באגפים, בזרועות ובחילות.

גורמים בצה"ל ציינו כי התחקיר יתמקד באירועי שלושת הימים הראשונים של המלחמה והאירועים שקדמו לה, ממרץ 2018 ועד עשרה ימים לאחר תחילת הלחימה. התחקיר, כך מעריכים, יארך כשלושה חודשים. השאיפה היא שהתחקיר יוצג לרמטכ"ל הרצי הלוי בתחילת חודש יוני.

בחודש שעבר, עת הצהיר על פתיחת התחקיר, אמר הלוי: "תחקיר דורש זמן, תחקיר דורש פניות, ואנחנו כולנו מבינים - תחקירים קשים דורשים גם מקום אמוציונלי, נכון לעשות אותם בצורה הנכונה. ולכן חיכינו עד עכשיו. מהצד השני - הכוונה שלנו היא מאוד ברורה. לתחקר וללמוד ולצלול עד תחתית הבאר, ולא להשאיר אף אבן שלא הפכנו. אנחנו רוצים ללמוד, להבין מה עבד, להבין מה לא עבד, מה יכולנו לעשות אחרת. ובמשפט מאוד פשוט - להיות יותר טובים, כדי שזה לא ישנה, גם ביכולת שלנו להתריע וגם ביכולת שלנו למנוע. סיכמנו חמישה ערכים שילוו אותנו בתחקיר הזה: אמת, שקיפות, ענייניות, אחריות ואחרון אחרון בהחלט חביב וחשוב מאוד, רעות. עם אלה, את התחקירים המאוד מורכבים האלה, אני חושב שאם נקפיד כולנו על חמשת הערכים הללו, אנחנו יכולים לצלוח את זה, זה יהיה מסע קשה, אנחנו נצא בצד השני מחוזקים מאוד, טובים יותר, וזה מה שצריך".

תגיות:שב"כתחקירמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה