חדשות בעולם

היילי פרשה מהמרוץ לנשיאות – ביידן קרא לתומכיה להצביע עבורו

בעקבות ההפסד הלילה בפריימריז החליטה ניקי היילי, יריבתו של דונלד טראמפ, לפרוש רשמית ולא קראה לתומכיה להצביע עבור הנשיא לשעבר. טראמפ יתמודד על הנשיאות מול הנשיא המכהן, הדמוקרט ג'ו ביידן

ביידן וטראמפ (צילום: shutterstock)ביידן וטראמפ (צילום: shutterstock)
אא

ניקי היילי הודיעה היום (רביעי) על פרישתה מהמרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית. בהודעה שפרסמה כתבה: "אני אסירת תודה על התמיכה שקיבלנו ברחבי האומה. הגיע הזמן לעצור את מסע הבחירות - אך לא אפסיק להשמיע את קולי".

היילי, המועמדת היחידה שנותרה מול נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפריימריז הרפובליקניים, הפסידה אמש ב-14 מתוך 15 המדינות שאזרחיהן הצביעו בקלפיות. קודם לכן ניצחה במדינה אחת מתוך עשר שהצביעו.

בהודעת הפרישה נמנעה היילי מלקרוא לתומכיה להצביע עבור טראמפ ואמרה: "אני מברכת את טראמפ ומאחלת לו בהצלחה. תמיד תמכתי במועמד הרפובליקני, אך זה תלוי בטראמפ להרוויח את הקולות של המפלגה ומחוצה לה, של אלה שלא תומכים בו. אני מקווה שהוא יעשה את זה". טראמפ נותר כעת המועמד היחיד, וההצבעות שנותרו בכעשרים וחמש מדינות יהיו לפרוטוקול בלבד.

אחרי הצהרת הפרישה של היילי, פנה הנשיא ג'ו ביידן לתומכיה וקרא להם להצטרף אליו במרוץ מול טראמפ. הנשיא הדמוקרטי שיבח את היילי על כך ש"אמרה את האמת" על טראמפ, במפלגה שבה "מעטים מעזים לעשות זאת". ביידן הוסיף: "טראמפ הבהיר שהוא לא רוצה את המצביעים של ניקי היילי. אני רוצה להבהיר: יש להם מקום בקמפיין שלי".

טראמפ מצידו פרסם הודעה קצרה וקרא לתומכיה של היילי להתייצב לצדו: "אני רוצה להזמין את כל התומכים של היילי להצטרף לתנועה הגדולה בהיסטוריה של המדינה שלנו", אמר הנשיא לשעבר.

תגיות:ניקי הייליפריימריז בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה