חדשות בעולם

הפריימריז בארה"ב: ביידן וטראמפ ניצחו ב"יום שלישי הגדול" – היילי תודיע על פרישה

תושבי 15 מדינות הצביעו הלילה בפריימריז של המפלגות הגדולות. הנשיא המכהן ג'ו ביידן וקודמו בתפקיד דונלד טראמפ זכו במרביתן. בלחץ תורמיה, יריבתו של טראמפ צפויה להודיע כי היא מסירה את מועמדותה

ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

ה"סופר טיוזדיי", יום שלישי הגדול בפריימריז בארה"ב שנערך הלילה (בין שלישי לרביעי), לא סיפק הפתעות. הנשיא המכהן ג'ו ביידן, המתמודד במפלגה הדמוקרטית, זכה במרבית המדינות מתוך ה-15 שאזרחיהן התייצבו בקלפיות. כך גם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, המתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית.

בעקבות התוצאות, התקשורת האמריקנית דיווחה כי ניקי היילי, שהתמודדה במפלגה הרפובליקנית מול טראמפ, צפויה להודיע בהמשך היום על פרישה מהמרוץ.

אצל הדמוקרטים, הנשיא ביידן בן ה-81, המתמודד על כהונה שנייה, ואשר זכה בחודש האחרון בשש מדינות, ניצח הלילה בטנסי, אוקלהומה, מסצ׳וסטס, וירג'יניה, מיין, צפון קרוליינה, ורמונט, ארקנסו, אלבמה, טקסס, קולורדו, איווה, מינסוטה, יוטה וקליפורניה. הוא הפסיד ליריבו, הסנאטור היהודי ממינסוטה, דין פיליפס, במדינה אחת: הטריטוריה סמואה המערבית.

בצד הרפובליקני, טראמפ רשם ניצחון בווירג'יניה, צפון קרוליינה, אוקלהומה, ארקנסו, מיין, אלבמה, טקסס, מסצ׳וסטס, מינסוטה, קולורדו, טנסי, אלסקה וקליפורניה. המועמדת הרפובליקנית ניקי היילי רשמה ניצחון יחיד בוורמונט.

ב-CNN דווח כי היילי תיאלץ להחליט אם היא נשארת במרוץ שבו אין לה הרבה סיכויים, וגם אם תחליט שכן, ייתכן שהתורמים הרבים שלה יחליטו בשבילה ויודיעו כי הם מפסיקים את ההשקעה. היילי השיגה בממוצע 30 אחוז מהקולות בכל המדינות שהצביעו עד כה. בקרב תומכיה יש הקוראים לה להישאר במרוץ לאור העובדה שנגד טראמפ מתנהלים הליכים משפטיים, בסיומם ייתכן ובית המשפט הפדרלי יפסול את מועמדותו לנשיאות.

תגיות:דונלד טראמפג'ו ביידןפריימריז בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה