חדשות בארץ

ועדת אסון מירון: "על נתניהו ואוחנה אחריות אישית; לסיים את תפקידו של המפכ"ל"

ועדת החקירה הממלכתית, שמונתה לבדוק את האסון האזרחי שבו נמחצו למוות 45 בני אדם, פרסמה את מסקנותיה. בעניין ראש הממשלה נתניהו הוחלט שלא להמליץ המלצה אופרטיבית. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שכיהן בזמן האסון כשר לביטחון פנים, לא ימונה בעתיד לתפקיד דומה

זירת האסון, ארכיון (צילום: דוד כהן / פלאש 90)זירת האסון, ארכיון (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

ועדת החקירה הממלכתית שמונתה לבדוק את אסון מירון, באפריל 2021, בו נהרגו 45 בני אדם וכמאה נפצעו, פרסמה היום (רביעי) את מסקנותיה.

ההמלצה החמורה ביותר של חברי הוועדה, בראשות נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, השופטת דבורה ברלינר, היא על רב-ניצב יעקב שבתאי, המפקח הכללי של משטרת ישראל בעת האסון. חברי הוועדה המליצו על סיום תפקידו, אך ציינו כי "בהתחשב בנסיבות מיוחדות אלה, מלחמת חרבות ברזל, היא מותירה לממשלה לקבוע את המועד הנכון לסיום תפקידו".

הוועדה הטילה על ראש הממשלה בנימין נתניהו "אחריות אישית", אך לדברי חברי הוועדה, "היות שתפקיד ראש הממשלה הוא במהותו תפקיד נבחר, בעל מאפיינים ייחודיים, החליטה הוועדה שלא להמליץ המלצה אופרטיבית בעניינו".

כמו כן, הטילה הוועדה אחריות אישית על השר לביטחון פנים דאז, אמיר אוחנה, המכהן כיום כיו"ר הכנסת, והמליצה כי "לא ימונה בעתיד לתפקיד השר לביטחון פנים".

אחריות אישית הוטלה גם על הרב יעקב אביטן, השר לשירותי דת בעת האסון. הוועדה המליצה, "נוכח הממצאים לגבי תפקודו, כי לא ימונה בעתיד לתפקיד שר בממשלת ישראל".

בדו"ח נאמר "את אסון מירון ניתן וצריך היה למנוע. הכתובת הייתה על הקיר הרבה קודם לקרות האסון, כתובה באותיות קידוש לבנה, בצורה חדה וברורה, אך נותרה שם בלא מענה. גם התוצאה הקשה שהם עלולים להוביל אליה הייתה ידועה. כמו בטרגדיה יוונית, הסוף היה ידוע מראש. לא היה ידוע מתי זה יקרה, במשמרת של מי, או באיזה חלק באתר. לא ניתן היה לדעת איזה מחיר ייגבה, כמה חוגגים ישלמו בנפשם ובבריאותם, כמה משפחות ייוותרו שבורות. אך ברור היה שהאסון בוא יבוא".

תגיות:אסון מירוןועדת חקירה ממלכתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה