חדשות בארץ

"לא יעבור בשתיקה": קובי פרץ הופיע בבסיס וחילק תפילין - אך הורד מהבמה

בסרטון שהופץ ברשת נראה פרץ מופיע בפני חיילים לוחמים בצפון הארץ, אך לטענתו הוא הורד מהבמה אחרי שחילק תפילין ושר "שיישרף להם הכפר בעזה". פרץ: "במקום לקרב ולחבר בין כל החלקים בעם, עושים בדיוק ההפך". ומה טען דובר צה"ל?

(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
אא

אירוע מקומם התרחש אמש (שלישי) באחד מבסיסי הצפון: הזמר קובי פרץ התבקש לרדת מהבמה אחרי שהופיע בפני חיילים וחילק להם תפילין.

פרץ הגיע אמש להופעה מול לוחמים שתוכננה מבעוד מועד. לטענתו, הסיבה לביטול הופעתו ברגע האחרון היא כי חילק לחיילים תפילין ושר שירים בגנות חמאס, מה שכנראה לא היה לרוחם של המפקדים.

בסרטון שהקליט מהאירוע ושידר הלילה, נראה פרץ על הבמה כשהוא אומר: "נסעתי לכאן במשך שעתיים וחצי. כבר ארבעה חודשים שאני מופיע בהתנדבות ומשלם על זה מכיסי הפרטי. לצערי הרב, לפני כמה דקות קיבלנו הודעה ש'קובי פרץ לא יכול להופיע בבסיס אצל החיילים'. למה? אני משלם הרבה כסף מכיסי הפרטי. לאחרונה אני אומר משפט שדובר צה"ל או מישהו שם לא אוהב לשמוע - אני שר לחיילים 'שיישרף להם הכפר בעזה'".

אחרי שאמר את הדברים, קהל הלוחמים הריע לפרץ וביקש ממנו להישאר. פרץ המשיך: "אני רוצה לומר שאני לא רוצה לפגוע באף חייל כזה או אחר, כי החיילים זה דם מדמי ואני אוהב אותם. קיבלתי על עצמי לחלק תפילין לחיילים". הזמר הפסיק לשיר אבל המשיך לחלק תפילין לקהל. בשלב זה, אחד מהמפקדים עלה לבמה והודיע: "כל הגדוד - לחדרים".

מאוחר יותר התברר כי פרץ היה אמור לקבל תעודת הוקרה על פועלו בעת המלחמה, אך במקום זאת הוא התבקש לעזוב. מטעמו של קובי פרץ נמסר בתגובה לחדשות 12: "פרץ נמנה בין האומנים היחידים שממשיכים להתנדב גם אחרי למעלה מ-150 ימי לחימה. היום הוא הגיע בתיאום מראש לבסיס בצפון הארץ במטרה לשמח את חיילינו, אחרי שעבר דרך חתחתים של כמעט שלוש שעות נסיעה וניסיון להתגונן ממטח הטילים שנורה מהצפון - סירבו להכניס אותו לבסיס והערימו קשיים.

"לבסוף נכנס פרץ לבסיס, החל בהופעה ובעודו על הבמה מול קהל החיילים, האחראים במקום הורידו את השלטר וכיבו את החשמל במזיד. מדובר באירוע חמור שלא יעבור בשתיקה. על האחראים בצה"ל להיכנס לתמונה ולטפל מיד במקרה המביך הזה שבמקום לקרב ולחבר בין כל החלקים בעם, עושים בדיוק ההפך".

מדובר צה"ל נמסר לערוץ: "הופעתו של הזמר לא אושרה בצירים המקובלים בהתאם לפקודות והמדיניות בצה״ל, על כן הזמר התבקש לעזוב. נסיבות והתנהלות המעורבים באירוע ייבדקו והנהלים יחודדו".

תגיות:קובי פרץתפיליןחרבות ברזלצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה