חדשות בארץ

פיגוע דקירה בצומת יצהר – חייל נפצע קשה

מחבל חמוש בסכין התקרב למחסום צבאי בצומת ודקר את הישראלי בצווארו. חיילים חיסלו את המחבל, טיפלו בפצוע ומד"א העבירו לבית החולים

  • כ"ה אדר א' התשפ"ד
ארכיון (צילום: Sraya Diamant/Flash90)ארכיון (צילום: Sraya Diamant/Flash90)
אא

מחבל פלסטיני חוסל אחר הצהריים (שלישי) בצומת יצהר, לא לפני שהצליח לדקור חייל צה"ל. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל התקרב לעבר מחסום צבאי בצומת, דקר את החייל בצווארו ואז חוסל בירי על ידי הלוחמים שהיו במקום.

החיילים העניקו טיפול ראשוני לפצוע עד להגעת צוות מד"א שייצב את מצבו. הפצוע פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. מצבו מוגדר קשה.

המחבל שביצע את הפיגוע זוהה כמוחמד שחאדה, בן 16 מכפר עוריף שבאזור שכם.

(צילום: דובר צה"ל)

ראש הממשלה יקיים דיון ביטחוני לקראת הרמדאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן אליו את ראשי מערכת הביטחון, לדון בפרטי ההערכות לקראת תחילת הרמדאן בשבוע הבא. הדיון התקיים הערב בקריה בתל אביב ונטלו בו חלק שר הביטחון יואב גלנט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי. הדיון אמור היה להיערך אתמול, אולם נדחה להיום בשל מחלת השפעת בה לקה נתניהו.

ראש הממשלה נשא הצהרה בפתח הדיון ואמר: "המדיניות של ישראל תמיד הייתה ותמיד תהיה לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות. כך נהגנו כמובן גם בחג הרמדאן, וכך ננהג גם עכשיו".

הוא הוסיף "אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על חופש הפולחן בהר הבית, תוך כדי שמירה מתאימה של צורכי הביטחון והבטיחות, ונאפשר לציבור המוסלמי לחגוג את החג".

(צילום: לשכת ראש הממשלה)

השר בן גביר דרש להגביל גישה להר הבית של ערביי ישראל: מבחינת הגיל והכמות של מתפללים. המשטרה ציינה כי היא בעד ההגבלות. מנגד, הצבא, השב"כ וכן שר הביטחון גלנט ציינו כי יש להטיל הגבלות על ערביי יו"ש ולא על ערביי ישראל.
לטענתם יש להחליט על הגבלות בנוגע למספר הכולל ולנהוג לפי גישה דיפרנציאלית, כלומר - "אם אין מהומות, ניתן יהיה להגדיל בהמשך את מספר המתפללים"

טרם הדיון, מערכת הביטחון הניחה בפני הממשלה שורה של המלצות, כיצד להיערך לקראת האפשרות שארגוני הטרור ינסו לנצל את הרמדאן לביצוע פיגועים. לפי עמדת הצבא ושירות הביטחון הכללי, אין להטיל הגבלות על עליית ערביי ישראל, אלא רק בהתאם להמלצת שב"כ לפי אזורים ספציפיים וגיל. זאת, למעט הגבלה של המספר הכולל שיעמוד על יותר מ-50 אלף בני אדם. עמדת הצבא היא כי אם תהיה הסלמה ביו"ש - צה"ל ייאלץ להוציא כוחות מעזה. נתניהו הוא זה שיכריע אלו מגבלות יוטלו.

תגיות:פיגוע דקירהיצהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה