חדשות בארץ

אושרה המשימה הרציפה היחידה בעזה: צה"ל יחזיק בפרוזדור נצרים

חטיבת הנח"ל סיימה את פעילותה בשכונת זייתון והוחלט כי תחזיק בפרוזדור, המבתר את צפון הרצועה מדרומה. בציר ייסלל כביש, והשהייה בו תימשך עד לסיום הלחימה

פעילות הלוחמים בציר נצרים, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)פעילות הלוחמים בציר נצרים, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל אישר היום (שלישי) כי התקבלה החלטה לפיה חטיבת הנח"ל תמשיך להחזיק את השליטה בפרוזדור נצרים, שמבתר את הרצועה לחלק צפוני ולחלק דרומי. בצה"ל הגדירו את הצעד כ"משימה היחידה הרציפה בשטח העזתי". החטיבה סיימה השבוע את הפעילות בשכונת זייתון, בתום מבצע חוזר לטיהור המרחב.

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי המסדרון, הממוקם מדרום לעיר עזה ומשתרע על כשמונה קילומטרים מהגבול הישראלי לחוף, יעבור תהליך של סלילה מחדש. התוואי המזרח-מערבי מיועד לשימוש עד להשלמת הפעולות הצבאיות של ישראל בעזה.

על פי הדיווח, השליטה בדרך תאפשר לצה"ל להמשיך לנוע במהירות לאורך נתיב מאובטח, גם לאחר שרוב הכוחות יצאו מהרצועה. עוד דווח כי "התוואי מהווה חלק מהתמונה המתגבשת של האופן בו צה"ל מתכונן לשלב הבא של המלחמה, שבו הוא מתכנן לסגת מאזורים מיושבים ולהתרכז בפשיטות ממוקדות נגד חמאס".

בניית הכביש והרחבתו על ידי צה"ל מתבצעות במקביל לבניית אזור חיץ של כקילומטר בתוך שטח הרצועה, סמוך לגבול עם ישראל, אליו תיאסר כניסת פלסטינים. הכביש המחודש ייצר למעשה "חגורה צבאית", שיכולה לסייע במניעת חזרתם לצפון הרצועה של כמיליון עזתים שנמלטו דרומה.

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלפרוזדור נצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה