הום סטיילינג

טפטים על הקיר – אופנה חולפת או טרנד לשנים רבות?

לאחרונה הם מעטרים יותר ויותר קירות, ומסתבר שבמקביל הם תופסים מקום של כבוד בתערוכות העיצוב של 2024. האם כדאי לשלב טפטים בעיצוב הבית גם היום, או שמדובר בטרנד חולף? מדביקים את הקצב

אא

אחרי שנים של גלות, שבהן ביקרו הטפטים במדורי העיצוב בתור "זיכרון מהבית של סבתא" – חזרו הטפטים לככב בעיצוב הבית – הפעם כדי להישאר. ובעצם, מדוע לא? מדובר בדרך קלה, לא יקרה ומעניינת להכניס צבע, חיים ואישיות לכל חלל. יצאנו לבדוק איך משלבים טפטים בצורה נכונה בעיצוב הבית, ומה כדאי לעשות (או לא) כשמשתמשים בהם:

 

יש להם היסטוריה

נפתח בעובדה שהם קיימים כבר אלפי שנים, עוד מימי מצרים העתיקה. בעבר שימשו הטפטים הן לקישוט והן להגנה מפני קור ולחות. במאה ה-19 הפכו הטפטים לזמינים עבור הציבור, והפכו פופולריים מאוד. עם התפתחות טכנולוגיות הצביעה וההדפסה גדל המגוון, והטפטים הפכו לאלמנט עיצובי מרכזי בבתים רבים בפרט, בתחילת המאה ה-20.

 

בשנות ה-50 וה-60 של המאה העשרים, טפטים הפכו למודרניים יותר וסגנונות העיצוב הפכו מינימליסטיים יותר. הדפסים גיאומטריים וצבעים חזקים היו פופולריים מאוד בתקופה זו, הן בחדרי מגורים והן בחדרי ילדים.

 

בשנות ה-80 וה-90 של המאה העשרים חלה ירידה בפופולריות של הטפטים. אנשים רבים העדיפו לצבוע את קירותיהם בצבעים חלקים. עם זאת, בסוף המאה העשרים חלה תחייה מחודשת לשימוש בטפטים, ומהר מאוד הם הפכו לפריט עיצובי שאין להתעלם ממנו.

 

אז... למה  הם חזרו?

בשנים האחרונות אפשר לראות תחייה מחודשת לשימוש בטפטים. הטפטים מגיעים היום בכל סגנון, צבע, טקסטורה ודוגמה שרק תוכלו לדמיין: פרחוניים, גאומטריים, מופשטים, תמונות נוף, ועוד. הטפטים הם פתרון קל וזול יחסית: הם מסתירים קירות פגומים או לא יפים, מחפים על כתמים וסימני לכלוך ועוזרים ליצור תחושה נעימה וחמימה בחלל. תוסיפו לזה את העובדה שטפטים רבים עשויים היום מחומרים ידידותיים לסביבה, כמו נייר ממוחזר או בד וקיבלתם פתרון שאהוב על מעצבי פנים רבים.

 

טרנד חולף או בר קיימא?

השימוש בטפטים יכול בהחלט להיות פתרון על זמני. בחירת דוגמא קלאסית, שתשרוד את מבחן הזמן, תלווה אותנו לאורך שנים רבות. טפט שנבחר בחוכמה יכול להפוך חדר קטן לגדול יותר, חדר חשוך למואר יותר, וחדר משעמם למעניין ומלא חיים. בנוסף, כיום קיימים טפטים שניתן לקלף ולהדביק (במקום השיטה המסורתית של שימוש בדבק טפטים), מה שמאפשר הסרה בקלות במקרה שחל שינוי בשפה העיצובית של הבית.

 

טיפים לבחירת הטפט הנכון

  • התאימו את הטפט לסגנון העיצוב של הבית.
  • קחו בחשבון את גודל החדר: בחדר קטן רצוי לבחור טפט בצבעים בהירים ובדוגמאות קטנות. בחדר גדול אפשר לבחור טפט כהה יותר, או עם דוגמאות גדולות יותר.
  • שימו לב לתאורה: בחדר מואר היטב אפשר לבחור טפט כהה יותר. בחדר חשוך רצוי לבחור טפט בצבעים בהירים.

  • האם אתם רוצים ליצור תחושת רוגע ושלווה? תחושת אנרגיה ותחכום? תחושה ילדותית ושובבה? בחרו טפט שיתאים לתחושה שאתם רוצים ליצור.
  • קחו בחשבון את דיירי הבית: אם יש לכם ילדים קטנים, רצוי לבחור טפט עמיד, שקל לנקות. אם יש לכם חיות מחמד, רצוי לבחור טפט שלא יינזק בקלות.
  • חשוב להתקין את הטפט בצורה מקצועית, כדי להבטיח שהוא ייראה טוב ויחזיק מעמד לאורך זמן.

  • האם ידעתם שניתן להשתמש בטפטים גם על רהיטים? טפטים יכולים לשמש לחידוש רהיטים ישנים או ליצירת רהיטים ייחודיים. כיום ישנם גם טפטים עמידים לפגעי מזג האוויר, שמיועדים לקירות חיצוניים.
  • מעוניינים בעיצוב אישי? ניתן להדפיס טפטים עם תמונות או עיצובים משלכם, וליצור מראה שאין לאף אחד אחר.

לסיכום, טפטים הם דרך מצוינת להוסיף עניין, צבע וחיים לכל חלל. עם קצת תכנון ומחשבה, תוכלו לבחור טפט שיתאים לכם ויעזור לכם ליצור את הבית המושלם עבורכם.

תגיות:עיצוב הביתהום סטיילינגטפטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה