חדשות בארץ

הביון הטורקי: "עצרנו משתפי פעולה עם המוסד הישראלי"

גורמי הביטחון הטורקים הודיעו כי שבעה אזרחי המדינה, בהם פאנליסט בתוכנית בוקר בטלוויזיה, נעצרו בחשד להעברת מידע לארגון הביון הישראלי. נטען כי ביצעו פעולות מעקב אחר גורמים בטורקיה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שירות הביון בטורקיה דיווח היום (שלישי) על מעצרם של שבעה אזרחים טורקים, החשודים בשיתוף פעולה עם המוסד הישראלי.

על פי הדיווח, המעצרים בוצעו בשיתוף פעולה עם משטרת איסטנבול. בין העצורים חמזה טורהאן אייברק, פאנליסט בתכניות בוקר במדינה, המשמש פרשן לענייני ביטחון, שעל פי טענת סוכנות הביון הטורקית גויס למוסד תחת שם הקוד הקוד "ויקטוריה". עוד נטען, כי אייברק עבר הכשרה בבלגרד בשנת 2019 וקיבל תשלום עבור עבודתו באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים.

עצור נוסף הוא חוקר פרטי, ששימש בעבר קצין בכיר במשטרה באיסטנבול. החוקר חשוד בהעברת מידע העוסק באנשים ממדינות וחברות במזרח התיכון למוסד תמורת כסף. לפי הדיווח, הוא היה מעורב בהרכבת אמצעי מעקב ברכבים של היעדים שלו, ובמסירת מידע עדכני על מקומות הימצאם למוסד.

אין זו הפעם הראשונה השנה בה הטורקים טוענים כי חשפו חוליות של המוסד או משתפי פעולה בשטח המדינה. לפני כחודשיים דווח על מעצרם של 33 בני אדם, בחשד שריגלו עבור המוסד, תכננו לבצע ניסיונות חטיפה ועקבו אחר גורמים איראניים ופעילי חמאס במדינה. בחודש שעבר דווח על שבעה חשודים שנעצרו בטורקיה בגין קשרים עם המוסד.

תגיות:טורקיההמוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה