חדשות בארץ

ניצל בנס מהמחבלים ואיבד את אחיו בעזה: "הייתי בטוח שאמות, אחי גיבור"

תומר חבה, אחיו של סמ"ר נועם הי"ד: "הייתי בטוח שאמות שם – לא ראיתי סיטואציה שבה אני יוצא מזה, היו שם רגעים מאוד קשים". המשפחה אוספת תרומות כדי להכניס ספר תורה לעילוי נשמת האח

נועם חבה הי"ד (צילום: דובר צה"ל)נועם חבה הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

תומר חבה, אחיו של סמ"ר נועם הי"ד בן ה-21, לוחם בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, שנפל מירי כוחותינו בשוגג בדרום הרצועה, סיפר בריאיון לערוץ 14 על האסון הכבד שפקד את המשפחה.

"נועם היה אדם כריזמטי, לא נתן לנו סיבה אחת לחשוש", סיפר האח. "הוא היה מאוד מוביל, משימתי, נותן מעצמו כמה שיותר. הוא בישל לכל החברים שלו בעזה. כולם סמכו עליו, הוא שמר על עצמו כל כך הרבה. כל פעם שהוא דיבר איתנו בטלפון הוא לא נתן לנו סיבה אחת לחשוש, ככה בדיוק החברים שלו תיארו אותו - כריזמטי, מי שתמיד הלך ראשון, לפני כולם".

"למשפחה מאוד קשה, זו תקופה מאוד לא פשוטה", המשיך, "אבא שלי הוא אח ואב שכול, דוד שלי נפל בתקרית לפני שלושה שנה גם ברצועת עזה. אני הייתי במסיבת ה'נובה' בכל האירוע וניצלתי בנס. אנחנו לא עיכלנו בכלל מה קורה, ברחנו משם אחרי שירו עלינו, וניסינו להתחבא, ממש סרט אימה.

"החברים שהגעתי איתם מהבית חזרו בשלום, אבל הכרתי המון אנשים שגם נהרגו. רצנו המון לתוך השדות תוך כדי שירו עלינו, הצלחנו לצאת מהטווח ירי שלהם ואיכשהו ניצלנו, אני הייתי בטוח שאני אמות שם – לא ראיתי סיטואציה שבה אני יוצא מזה, היו שם רגעים מאוד קשים.

"איך ניצלנו? התחבאנו וירו עלינו. רצנו לשדות, כדורים שרקו מעלינו, כדור פגע מטר ממני. בסוף יצאנו מטווח הירי, הגענו למושב פטיש וניצלנו. רק באחת בצהריים היינו שם. הייתי בטוח שאמות שם. הייתה תחושה שאני גומר.

"אחי נהרג כגיבור, אבל כמו בלחימה, אנשים נהרגים. זאת הגישה שלנו, אבל צריך להילחם בזה. צריך ללמד את החיילים והמפקדים כדי שמקרים כאלה לא יקרו. לפי מה שהבנו, מדובר בפגז של כוחותינו, אבל שום דבר לא ברור. בשבועיים הקרובים נדע יותר. בסוף אלה אנשים שהלכו עם אהבה למדינה".

כעת אוספת המשפחה תרומות כדי להכניס ספר תורה לעילוי נשמתו.

תגיות:חייליםתומר חבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה