חדשות בארץ

המאבק של בועז גולן הצליח: "אותה קרקע: 50 אלף לערבי, 1.4 מיליון שקל ליהודי"

במשך חודשים נאבק העיתונאי בהחלטה של המדינה למכור קרקע, שנמצאת באותה אזור, במחיר מופקע ליהודים ובהנחה משמעותית לערבים. איך זה קורה ומה הפתרון שנמצא?

בועז גולן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)בועז גולן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

העיתונאי בועז גולן יכול לסמן לעצמו "וי" גדול במאבק אותו ניהל בחודשים האחרונים. הוא גילה כי מדינת ישראל מוכרת קרקעות ליהודים במחיר מופקע לעומת קרקעות במיקום כמעט זהה לערבים במחיר זול במיוחד. בסוף השבוע המדינה החליטה לשנות את שיטת המכרזים ולהעניק ליהודים הטבות, בתנאי שהם לוחמים.

"טיפה בים", הסביר גולן על מאבקו. "נאבקתי במשך חודשים רבים בנושא האפליה במחירי קרקעות רמ״י בין ערבים ליהודים. 50 אלף שקל לערבים ועד 1.4 מיליון שקל ליהודים. הדוגמא הזאת הובאה מהיישוב מורשת ומהיישוב כאוכב הצמוד אליו. פערים בלתי נתפסים".

בסוף השבוע הודיע ראש הממשלה נתניהו על הנחות משמעותיות במחירי הקרקע לחיילים משתחררים. גולן תהה "היכן היו עד היום ראש הממשלה ושריו מהימין? מי יפצה משפחות רבות המשלמות וישלמו משכנתא על הקרקע כל החיים? הייתי מצפה מראש הממשלה להבהיר באותה הודעה כי ההנחות הבלתי נתפסות לערבים – יבוטלו. חיילים משוחררים לא צריכים לשלם כלל על קרקע. הממשלה חייבת לייהד את הגליל ואת הדרום ורמ"י - עמוסת הכסף והקרקעות, אסור שתחגוג עלינו. איך אומרים הערבים בכאוכב? חלאס!".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית, התייחס לכך ואמר כי החלטת הממשלה בנוגע למתן עדיפות ללוחמים בפרט ולמשרתי מילואים בכלל בנוגע למכירת קרקעות כבר מגובשת במשרד הנגב והגליל. הוא ציין את מאבקו של גולן שהעלה את הנושא על סדר היום הציבורי מדי שבוע.

המאבק סביב נושא הקרקעות החל עוד בחודש יוני. גולן טען אז כי מתקיימת אפליה מקוממת בצפון הארץ, בין יהודים לערבים, בנוגע למחיר הקרקעות. אותה הקרקע, באותו הגודל, נמכרת לערבים במחיר של אחוזים בודדים לעומת יהודים שרוצים לרכוש קרקע. הוא טען כי בכך רמ"י מפלה לכאורה בין יהודים למיעוטים, משום שיהודים נדרשים לשלם יותר.

תגיות:יהודיםערביםבועז גולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה