חדשות בארץ

צה"ל סיים את הפעילות במרחב זייתון, 113 מחבלים חוסלו

אוגדה 401, שחזרה למרחב זייתון כדי לטהרו מחדש, בעקבות מידע על כניסה מחודשת של מחבלים לשכונה, סיימה את הפעילות. הלוחמים הועברו לפרוזדור נצרים. חטיבה 162 תמשיך במבצע בצפון הרצועה

לחימה בזייתון (צילום: דובר צה"ל)לחימה בזייתון (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל הודיע הערב (ראשון) כי הסתיימה הפשיטה המשמעותית שצה"ל ניהל בשבועיים האחרונים בשכונת זייתון בעיר עזה. במבצע השתתפו לוחמים מחטיבות 401, הנח"ל, גבעתי, הנדסה ויחידת שלדג. הכוחות איתרו פירים, חשפו מנהרות, וחיסלו 113 מחבלים.

כעת, חטיבת הנח"ל תמשיך להחזיק את השליטה בפרוזדור נצרים, שמבתר את צפון הרצועה מדרומה - כמשימה היחידה הרציפה בשטח העזתי. במקביל, אוגדה 162 תמשיך לנהל פשיטות דומות באזור צפון הרצועה.

(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)

בצה"ל סיכמו את הפעילות בזייתון ובצפון עזה וציינו כי במהלך הפשיטות הלוחמים חיסלו 113 מחבלים, איתרו והשמידו עשרות תשתיות טרור צבאיות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, ביניהן מפעלים ומחסנים לייצור ואחסון אמצעי לחימה. הכוחות הפעילו רחפנים שסרקו את היעדים וסייעו בסגירות מעגל ונתפסו עשרות מחבלי חמאס שנחקרו ומסרו מידע מודיעיני על ארגוני הטרור.

הכוחות עסקו בנוסף במבצע לחשיפת אמצעי שיגור ומנהרות והשמידו מאות בורות שיגור ומשגרים. ביימה האחרונה, במסגרת פשיטה של כוח על תשתית טרור, חוליית מחבלי חמאס ירתה טיל נ"ט מטווח קצר לעבר כוחותינו. כלי טיס של חיל האוויר זיהה וחיסל חלק את המחבלים. שאר המחבלים נצפו בורחים ומסתתרים באמבולנס.

באירוע נוסף, זיהו הכוחות צלף של החמאס אשר ביצע ירי ממבנה סמוך אליהם, כלי טיס תקף את הצלף והוא חוסל. כמו כן, השמידו הכוחות תשתית טרור של בכיר חמאס, מפקד חטיבת העיר עזה, עז א-דין אל-חדאד.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה