חדשות בארץ

תכנן לרצוח יהודי ודקר ערבי ביפו – בית המשפט גזר עליו 19 שנות מאסר

מחמד חרוב, פלסטיני מיו"ש, הגיע ליפו ביום הכיפורים לפני כשנתיים וחצי כדי לבצע פיגוע. רק לאחר שדקר את הקורבן ופצע אותו קשה התברר לו שהקורבן אינו יהודי. בית המשפט נעתר לבקשת המדינה להטיל עליו עונש כבד

זירת הפיגוע (צילום: דוברות משטרת ישראל)זירת הפיגוע (צילום: דוברות משטרת ישראל)
אא

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום על מחמד חרוב (22), תושב הרשות הפלסטינית, 19 שנות מאסר בפועל, 21 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לנפגע העבירה בשיעור של 60 אלף שקלים. חרוב הורשע בכך שבערב יום כיפור בשנת 2021 דקר באמצעות מברג אדם בן 49 ביפו, וזאת בכוונה לגרום למותו ולאחר שהיה סבור שמדובר ביהודי.

במסגרת הסדר טיעון שחתמה הפרקליטות עם הנאשם, הוא הודה והורשע בכלל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. הסדר הטיעון נחתם בהסכמת הקורבן. על פי כתב האישום, הנאשם החליט לרצוח אדם ממוצא יהודי, זאת מתוך מניע לאומני-אידאולוגי.

לצורך כך, ביום 15.9.21, ערב יום הכיפורים, הצטייד הנאשם במברג ונכנס, ללא היתר, לשטח ישראל. בשעות אחר הצהריים הגיע הנאשם ליפו והחל לתור אחר קורבן פוטנציאלי למימוש תוכניתו. הנאשם, אשר סבר כי המתלונן שבאותה עת עסק בדייג בחוף, הוא אדם ממוצא יהודי, התקרב אליו מבלי שזה הבחין בו, תוך שצעק לעברו בערבית "יהודי, יהודי". המחבל הטיח בראש הקורבן בקבוק מים שהיה לידו, ודקר אותו באמצעות המברג בפלג גופו העליון, בכוונה לגרום למותו.

רק לאחר שהנאשם סבר כי פציעותיו של המתלונן יובילו למותו, השליך את המברג, הותיר את המתלונן מתבוסס בדמו, ונמלט מהמקום. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלונן חבלות חמורות הוא פונה לבית החולים, אושפז ונזקק לניתוח.

עם קבלת גזר הדין מסרה התובעת, עו"ד נועה בר, כי "העונש שהשית בית המשפט הולם את הנסיבות החמורות שבהן בוצעה העבירה, כאשר הנאשם מנסה לרצוח אדם בלב מדינת ישראל, וזאת רק משום שחשב כי מדובר ביהודי".

תגיות:פיגוע ביפוגזר דין למחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה