כתבות מגזין

"זו פעם ראשונה שאני אומר את המילים האלו: 'מודה אני'"

גדעון שרון, טייס קרב לשעבר שחזר בתשובה, יצא לאחרונה במיזם מיוחד במינו של אמירת "מודה אני". כיום, עם מיליוני יהודים ברחבי העולם שהצטרפו למיזם, הוא חושף מה עומד מאחוריו ואת התגובות המרגשות

גדעון שרוןגדעון שרון
אא

"ליידיס אנד ג'נטלמן גוד מורנינג. כאן הקברניט: מודה אני לפניך מלך חי וקיים...", אם זה נשמע לכם כמו סיטואציה בלתי אפשרית, תופתעו לשמוע שאלו הן בדיוק המילים שבחר הטייס עודד שפירא להשתמש בהן במקום עבודתו. כפי שניתן לראות גם בסרטון המצורף, שפירא לא הכיר את המילים האלו עד לתקופה זו, אך מרגע שערך איתן היכרות, הוא החליט לפתוח איתן כל בוקר, והוא לא היחיד.

הטייס עודד שפיראהטייס עודד שפירא

במשך החודשים האחרונים נחשפו מיליוני יהודים מהארץ ומרחבי העולם לפרויקט ייחודי מאוד שמוביל גדעון שרון, טייס קרב לשעבר, המתגורר בקריית טבעון, וקורא להם בצורה פשוטה – לומר "מודה אני" מידי בוקר במשך 12 שניות בלבד, להצטלם באמירת המילים ובהוספת פירוש מהלב, ולאחר מכן לשלוח את הצילום לחברים ולמערכת 'מודה אני שלי', ובכך להגדיל את רדיוס ההפצה. "אני פונה לכל יהודי בעולם, ללא קשר לרקע או להשקפת עולם", מדגיש גדעון, "כי זהו בדיוק הרעיון כאן – לאחד את כולנו סביב דבר אחד: 'אמירת מודה אני'".

 

שותפים לדבר גדול

כשגדעון נשאל מהיכן הגיע הרעיון למיזם, הוא לוקח נשימה עמוקה ומסביר: "הכל התחיל עוד לפני תקופת המלחמה. כזכור לכולנו השנאה והפירוד באותם ימים היו גדולים, התחושה הייתה מאוד קשה, וכמו רבים מעם ישראל, גם אני חשתי שזה מכביד עליי מאוד".

כמי שנולד למשפחה שאינה שומרת מצוות ושירת בצעירותו כטייס קרב בחיל האוויר, כאשר מטוסו נפל פעמיים, מצוי גדעון עד היום בקשר טוב עם בכירים בחיל האוויר. כיום הוא נמנה על חסידי חב"ד, מתגורר בקריית טבעון, ובשנה האחרונה הזדמן לו להשתתף בכמה וכמה רבי שיח עם טייסים.

עודד שפירא במקום עבודתועודד שפירא במקום עבודתו

"בכל פעם יצאתי מהשיחות האלו בתחושה לא טובה", הוא מספר, "התחושה שלי הייתה שכל השיסוי והפירוד שיש בעם ישראל מתחיל מדבר אחד – שחיקת הזהות היהודית. נראה שמדובר באנשים שהפכו להיות תוצר של חוסר ידיעה, הם כמו תינוקות שנשבו, ואם הם לא מחוברים לעצמם, אז איך אפשר לצפות מהם שיתחברו לאחים שלהם בעם היהודי?

"בשלב הבא עלה במוחי הרעיון להביל את מיזם 'מודה אני', מתוך הבנה שאמירת מודה אני בבוקר במשך 12 שניות, היא בעצם הדבר הכי אישי וישיר שיש לאדם עם עצמו ועם ריבונו של עולם, אך בו זמנית זהו גם הדבר שמאחד אותו יחד עם שאר עם ישראל, שאף הם אומרים בבוקר את אותן מילים בדיוק. ברגע שכולם קוראים יחד 'מודה אני', כבר לא משנה מה בדיוק הם אומרים לאחר מכן, כי דבר אחד ברור: הם שותפים יחד לדבר גדול, וכבר לא יהיו מנותקים זה מזה. כי 'מודה אני' הוא בעצם מסע אל השורשים המשותפים שלנו".

 

מיליוני משתתפים

גדעון החל לקדם את המיזם, כשהוא אינו מעלה בדעתו את גודל התפוצה שעומדת להיות לו. "זמן קצר אחרי שפתחנו במיזם פרצה המלחמה, והעניקה מנוף גדול לכל העניין הזה", הוא מסביר, "הצלחנו להגיע אל מקומות שלא האמנו שנחדור אליהם, כמו לב תל אביב, הרצליה, הוד השרון וכדומה, וכן למקומות רבים ברחבי העולם שמתגוררים בהם יהודים שרבים מהם בקושי מודעים ליהדותם. אנחנו מקבלים כל הזמן דרישות שלום, ובאתר שלנו כבר יש מאות רבות של סרטונים בהם אנשים הסריטו את עצמם בקריאת מודה אני והצליחו לרגש את כולנו עם הסברים שונים ומעניינים. רבים מהסרטונים פורסמו גם בפלטפורמות חברתיות רבות, וגררו גל של עשרות אלפי צפיות ותגובות נלהבות". גדעון נשמע נרגש כשהוא מציין שעד כה נחשפו לסרטונים למעלה מחמישה מיליון איש, והמספרים ממשיכים לעלות ולטפס.

"בכל בוקר, כשאני בעצמי קם ואומר 'מודה אני', אני מודה לבורא עולם גם על המיזם הייחודי שהוא עזר לנו לקדם", מוסיף גדעון בכנות, "כי אמנם זכיתי ליזום את הרעיון, אך ברור ששום דבר לא הגיע ממני. הקב"ה בכבודו ובעצמו מעניק לנו כאן הזדמנות לחוות מסע לשורשינו המשותפים. הלוואי שנמשיך לזכות ולזכות".

תגיות:מודה אנימיזם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה