חדשות בארץ

המדינה לבג"ץ: "לא נכיר באלון שמריז כחלל צה"ל"

הוריו של אלון שמריז, אשר נחטף לעזה ונורה בשוגג על-ידי חיילי צה"ל, עתרה להכיר בו כחלל צה"ל. המדינה ביקשה לדחות את העתירה מאחר ולא היה במועד החטיפה איש מילואים פעיל

אלון שמריז (צילום: באדיבות המשפחה)אלון שמריז (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

בג"ץ יכריע בקרוב בעתירה שהוגשה על ידי משפחתו של החטוף אלון שמריז, שנהרג בשוגג בעזה על ידי חיילי צה"ל בעת שנמלט משוביו. הוריו, אבי ודקלה, דרשו להכירו כחלל צה"ל וסורבו על ידי משרד הביטחון.

המדינה הגיבה היום (ראשון) לעתירה וביקשה לדחות אותה. בתגובתה מסרה המדינה כי "ועדה תבחן את ההכרה באזרחים וחטופים שהיו מעורבם בלחימה, או בסיטואציות 'ייחודיות'. הוועדה תבחן גם את עניינו של אלון". המדינה ציינה בתשובתה כי "אלון הפגין תושייה ואומץ לב הראויים לכל הערכה - אך צה"ל לא יכיר בו כחלל צה"ל".

בתגובה ציינה פרקליטות המדינה כי "אלון הוכר אחרי מותו כחלל פעולות איבה, על כל הכרוך בכך. המשיבים ערים לכך שהעותרים אינם מבקשים כל זכאות כלכלית וכי העתירה נוגעת אך ורק לרצונם – הראוי להערכה בפני עצמו – כי בנם יוכר כמי שנהרג כ'חייל'. אולם, כפי שיובהר להלן, הדין אינו מאפשר למשיבים לעשות כן. בקשת ההורים היא כי אלון יוכר כמי שנהרג במהלך שירות צבאי במילואים. בקשה זו נדחתה על ידי צה"ל. מציאות החיים הקשה אליה נקלעה מדינת ישראל מיום 7.10.2023 זימנה לפתחם של המשיבים, ולפתחו של בית משפט נכבד זה, סוגיות קשות וטרגיות. השאלה 'מיהו חלל' נגזרת בראש ובראשונה מהשאלה העובדתית, בדבר היותו 'חייל' במועד המוות, אשר לגישת המשיבים התשובה לה במקרה זה – שלילית".

נציגי המדינה טענו בפני בג"ץ כי במישור העובדתי, שמריז לא זומן לשירות מילואים עת חטיפתו על ידי ארגון החמאס, ולא שירת במילואים עת נהרג.

המשפחה טענה מנגד כי בנם זומן למילואים ביום הטבח, אך רק בעת אימות המידע על כך שהוא נחטף, נודע הדבר. ההורים צירפו לעתירתם מכתב שכתב אחד ממפקדיו של אלון, בו העיד כי שמריז זומן למילואים ב-7 באוקטובר - אך בשל העובדה שלא היה זמין, לא גויס.

תגיות:בג"ץחטופים בעזהאלון שמריז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה