חדשות בארץ

בכיר חמאס: "אפשר להגיע להסכם בתוך יממה, אם ישראל תסכים לדרישותינו"

משלחת של חמאס הגיע לקהיר לשיחות עם המתווכים המצרים והודיעה כי הארגון יסכים למתווה שהוצע, בתנאי שישראל תאפשר החזרת אזרחים לצפון הרצועה ותיסוג מהערים. ישראל מציבה תנאים משלה

מיצג המנהרות בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)מיצג המנהרות בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

משלחת של חמאס הגיע היום (ראשון) לקהיר לדון עם המצרים על פרטי המתווה שהוצע לארגון, במסגרת העיסקה לחילופי חטופים תמורת אסירים פלסטינים. לאור הדיווח אמש בארה"ב, לפיו היא רואה בחמאס "הגורם שפוגע באפשרות להפסקת אש", המצרים עושים מאמץ ללחוץ על ראשי החמאס להסכים למתווה שהוצע בפגישה האחרונה בפריז, לפני כשבועיים.

סוכנות AFP הצרפתית דיווחה היום כי החמאס הודיע שייתכן וניתן יהיה להשיג הפסקת אש "תוך 24 עד 48 שעות". גורם בחמאס שצוטט בדיווח הדגיש כי הארגון יסכים למתווה: "אם ישראל תסכים לדרישותינו, הכוללות את החזרת הפלסטינים העקורים לצפון רצועת עזה והגברת הסיוע ההומניטרי".

בשל התעקשות החמאס להציב תנאים, שכלל לא כלולים במתווה שהוצע לארגון, בישראל החליטו שלעת עתה לא תצא משלחת ישראלית לקהיר, למרות שהוזמנה על ידי המצרים. ישראל הציבה מספר תנאים על מנת להתקדם במשא ומתן, הראשון שבהם: לקבל רשימה שמית של כל החטופים שנמצאים בעזה, אלו שבחיים ואלו שלא. כמו כן דרשה ישראל מחמאס להודיע מי החטופים שישוחררו במסגרת העיסקה הקרובה.

על פי דיווח בארה"ב אלה הם עיקרי המתווה: ישראל מוכנה לשחרר 404 מחבלים תמורת 40 בני ערובה. 21 מחבלים עבור שבע נשים אזרחיות ישראליות, 90 מחבלים פלסטינים הכלואים בישראל, כולל כאלה שהורשעו בעבירת טרור חמורה, עבור חמש חיילות ישראליות; 246 מחבלים עבור 28 גברים ישראלים חולים וקשישים. בנוסף ישוחררו 47 פלסטינים ששוחררו בעבר ב-2011 בעסקת שליט ומאוחר יותר נעצרו מחדש. העיקה תכלול הפוגה בלחימה, בת שישה שבועות.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה