הידברות לנוער

מה השם שלי אומר עלי, ומהי ההשפעה הרוחנית של האות הראשונה בשם האדם?

האם יש לשם השפעה על אופי האדם ומזלו בחיים? ומה הסוד הרוחני שמסתתר באותיות לשון הקודש?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם אפשר לגלות אלו תכונות אופי יש למישהו על סמך השם שלו? והאם יש לשם שלנו השפעה על המזל שלנו בחיים? מסתבר שיותר ממה שאתם חושבים. על פי המלצת היהדות, לא בוחרים שם על פי מצעד השמות האהובים לשנה זו, וגם לא בהשראת ההברקה האחרונה של איזה סלבס, כמו מישהי שהחליטה שזה יהיה נורא מיוחד לקרוא לבן שלה בשם של אות, וקראה לו 'אלף'.

בכל אות באותיות לשון הקודש טמון כוח רוחני ייחודי, והאותיות המרכיבות את שמו של האדם משמשות כצינורות השפע הרוחניים המיוחדים לו, אשר להם הוא מחובר. כמו כן, אותיות שם האדם מסוגלות להשפיע על אופיו של האדם, ובעלות יכולת להשפיע על גורלו של אדם ולהובילו למצבים שונים בחייו בהתאם לפעולת הארת אותיות שמו. באותיות טמונות הארות רוחניות, וכל שילוב של אותיות יוצר צירוף בעלת משמעות על אותה הוויה.

בדורות הראשונים היו יודעים לייצר שמות על פי רוח הקודש, וכך ייצרו צירוף אותיות שהביא להארות רוחניות חיוביות על האדם. משום כך, שמות האבות והאימהות, השבטים, הנביאים והנביאות, עדיפים מאשר שמות מומצאים של היום.

האות הראשונה בשם היא החשובה והמשפיעה ביותר על האדם. הנה רשימה של האותיות והכוח הרוחני שלהן בשם האדם: א' – הארה וגילוי ראשוני; ב' – ריבוי, ברכה ובנייה; ג' – גמילה ונתינת חסות; ד' – דליה ודלות; ה' – מימוש עצמי ועדינות נפש; ו' – חיבור ואיחוד; ז' – תנועה ויוזמה; ח' – רוחניות וחיים; ט' – הטבה ונצחיות; י' – שלימות רוחנית; כ' – מלכות וכיפוף; ל' – שאפתנות ולימוד; מ' – מעבר ותנועה; נ' – נאמנות, ענווה ונצח; ס' – סגירות והגנה; ע' - ראייה מעמיקה וצורך במוחשיות; פ' – כוח הפתיחה והפריצה; צ' - צידה ודרגת הצדקות; ק' - היקפיות ודרגת הקדושה; ר' – ראשוניות ומנהיגות; ש' – חום, שינוי ושליטה; ת' – תכלית ותורה.

מהי ההשפעה של השם על האדם? האם יש שמות מומלצים במיוחד? ומה לגבי קריאת שם נוסף לילד? הרב אבנר קוואס עושה סדר בדברים:

תגיות:הידברות לנוערשמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה