אמונה

פתרון הקסם לכל הבעיות ב-2 דקות: אפשרי?

מרגישים שהמזל שלכם חסום? עשו את הסגולה הבאה, והיכונו להיפרד מכל הצרות שלכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תקועים שנים בשידוכים? בקושי מצליחים לגמור את החודש? רוצים לקנות דירה, אבל מצב העובר ושב מודיע לכם שזה חלום באספמיה? יש בעיה רפואית והרופאים מדברים על ניתוח? אל חשש, הסוף לכל הבעיות ב-2 דקות של ביצוע סגולה. כמה קל, לא? הוקוס פוקוס, והישועה כבר בדרך אליכם. ואם תרצו שזה יגיע במשלוח אקספרס, אז תצטרכו לעשות את הסגולה פעמיים ביום (וסליחה על הציניות).

מי לא אוהב סגולות? זה קליל, לא דורש התחייבות ארוכת זמן, לא מכביד יותר מדי. לרוב דורש מעשה חד פעמי או לפרק זמן מוגבל. ממש פתרון קסם נוח.

לא פלא שזה תופס.

אולי קצת נסחפנו? אולי הלכנו עם זה קצת רחוק מדי?

עם כל הכבוד לסגולות, אלה שכמובן יש להן מקור בספרות חז"ל, לא באנו לעולם הזה כדי לעשות סגולה. אם כשיש לנו איזשהו קושי בחיים, תקיעות, דברים שלא מסתדרים כמו שרצינו, והפתרון הרוחני היחידי שאנו מתרכזים בו זה סגולה, אז כנראה שלא הבנו את המסר. התקיעות בחיים לרוב נועדה לעורר את האדם להתחזקות בתורה ובמצוות, ולא כדי לחתוך תפוח אדום בליל שבת או להכניס שוק עוף לכיס הז'קט (דוגמאות לסגולות, כן?). אם מחללים שבת, מדברים לשון הרע על ימין ושמאל, מזלזלים בצניעות, וחושבים שעם הסגולה הכול יבוא על מקומו בשלום, אז יש לנו בעיה.
המעצור שהקב"ה שם לנו בחיים, לא נועד כדי שנבצע סגולה כזו או אחרת, אלא כדי שנתעורר לתשובה, נתחזק במצוות, נתקדם עוד צעד בעבודת השם. כשיש בעיה בחיים, מסתכלים למעלה, נזכרים בקב"ה שהוא כל יכול, וזו הייתה כל המטרה של המחסום שיש לנו בחיים – להיזכר בקב"ה, להתקרב אליו, להתחזק. ולכן אם במקום להתקדם באמונה ובמצוות, אנחנו מחפשים סגולה שתעשה לנו חיים קלים, פספסנו את כל הפואנטה.

כשהרב שך זצ"ל, מנהיג הדור הקודם, נשאל על ידי אדם שזקוק לרפואה וסיפר לו שהלך ל"באבא" והדבר לא עזר, השיב הרב בנחרצות: "תורה ותפילה אלו הם הכלים שאנו מכירים. חוץ מהם – אין שום דבר אחר בעולם!", ובזה חתם את הדיון. ובעניין נוסף דומה, השיב הרב גם כן "להתחזק בתורה ובמצוות ולהתפלל עוד ועוד, ומן השמים ירחמו. זו דרכנו, זו ולא אחרת".

אין הכוונה שאין לעשות סגולות. סגולה שכוללת תפילה כמו אמירת פרקי תהילים, מעוררת רחמי שמים, וכן סגולה שכוללת לימוד מוסר או חיזוק במצווה כמובן גם כן מעוררת רחמים ומוסיפה זכויות. סגולה שכוללת פעולות שלא בהכרח מביאות לקרבת השם – כל עוד יש לה מקור בספרות חז"ל, ייתכן שהיא אכן מסוגלת להועיל, וכן היא מסוגלת לחזק את תחושת הביטחון בישועת השם ולמלא בתקווה. אלא שצריך לתת לסגולות את המקום הפרופורציונלי, ולא לעשות מהן משהו שהן לא. עם כל העיסוק בסגולות, אסור לשכוח את ההתחזקות האמיתית. הרי ברור שאם ה' שולח קושי לחייו של האדם, המטרה היא לעורר אותו לחיזוק באמונה ובטחון, תפילה, תורה, מעשים טובים ומצוות. לא נשמע הגיוני כל כך שבורא עולם ישלח קושי לאדם רק כדי שהוא ישים על היד צמיד אדום עם אבן כחולה, או יאכל ריבה...

תגיות:מזלסגולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה