חדשות בעולם

מבוכה בארה"ב: הנשיא ביידן שוב התבלבל בנאום

שבוע לאחר שרופאו האישי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן דיווח כי מצבו הבריאותי תקין, הנשיא "התבלבל" בין אוקראינה לעזה, ובשיחה עם כתבים אמר שארצו תמשיך להצניח סיוע לאוקראינים. בבית הלבן הבהירו: "התכוון לעזה"

ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

העיתונות בארה"ב דיווחה היום (ראשון) בהרחבה כי גורמים בבית הלבן ובמפלגה הדמוקרטית הביעו "דאגה" ממה שנראה כבעיות זיכרון של הנשיא ג'ו ביידן. הנשיא שוחח ביום שישי האחרון עם כתבים ודיבר על הצנחת הסיוע ההומניטרי בעזה, אלא שבמקום לציין במפורש כי מדובר בעזה אמר: "בימים הקרובים נצטרף לחברינו בירדן ואחרים בהצנחת מזון ואספקה נוספים לתוך אוקראינה, ונחפש כיצד לפתוח אפיקים סיוע נוספים לתוך אוקראינה, לרבות האפשרות של סיוע ימי על מנת לספק כמויות גדולות סיוע הומניטרי".

הבלבול שיצר הנשיא גרם לפקידי הבית הלבן למהר ולהבהיר כי הוא התכוון לעזה, וכי הסיוע ההומניטרי יוצנח לעזה ולא לאוקראינה. אין זו הפעם הראשונה שהנשיא מתבלבל. כזכור, לפני מספר שבועות דיבר על מתווה העסקה שלחרור חטופים וציין כי א-סיסי, נשיא "טורקיה" מסייע בנושא. גם אז יצאה הבהרה שביידן "התכוון לנשיא מצרים".

בחודשים האחרונים ביידן התבלבל מספר פעמים בשמות, מקומות ונתונים נוספים, לרבות חיפוש בקהל של אנשים שכבר אינם בחיים והוא עצמו הספיד אותם. בעקבות זאת קראו חברים במפלגה הרפובליקנית להפעיל את סעיף 25 בחוקה, המאפשר להחליף את הנשיא "עקב חוסר יכולתו למלא את התפקיד".

ביום חמישי שעבר דיווחה לשכתו כי התקבלו תוצאות הבדיקות הרפואיות אותן עבר הנשיא. על פי הדיווח מדובר בבדיקה רפואית "שנתית ושגרתית". נוכח השיח סביב מצבו הרפואי, גילו המבוגר, כשירותו ומצב הזיכרון שלו - הבדיקה זכתה לתשומת לב רבה בתקשורת האמריקנית.

ביידן עבר את הבדיקה בבית החולים הצבאי וולטר ריד שבוושינגטון. רופאו, ד"ר קווין או'קונור, פרסם דו"ח מפורט בן שישה עמודים הכולל את מגוון הבדיקות שבוצעו. לדברי הרופא: "הנשיא ביידן הוא גבר בריא, פעיל וחסון בן 81, שנשאר כשיר לביצוע חובות הנשיאות, כולל אלה של ראש המדינה והמפקד העליון". או'קונור אישר כי הבדיקה הפיזית לא כללה בדיקה קוגניטיבית.

"לבקשת המטופל, להלן סיכום מצבו הבריאותי הנוכחי של הנשיא ג'וזף ביידן", כתב הרופא בתחילת הדו"ח. "הנשיא מרגיש טוב והבדיקה השנתית לא זיהתה דאגות חדשות. הוא ממשיך להתאמן ולמלא את אחריותו ללא כל פטורים או התאמות. כמו בשנים קודמות, ערכתי סקירה מקיפה של ההיסטוריה הרפואית של הנשיא ביידן וביצעתי בדיקה גופנית מפורטת בהתייעצות עם מומחי אופטומטריה, רפואת שיניים, אורטופדיה, פיזיותרפיה, נוירולוגיה, רפואת שינה, קרדיולוגיה, רדיולוגיה ודרמטולוגיה. כל אחד מהמומחים הללו בדק באופן עצמאי את הנשיא, והצטרף לממצאים ולהמלצות שלי", סיכם.

תגיות:ג'ו ביידןדו"ח רפואי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה